جولان دلالان در قرعه کشی خودرو

لست سکند

قرعه کشی خودرو به عرصه ای سود آور برای جولان دلالان تبدیل شده است.
به گزارش کاماپرس، دلالان با استفاده از کارت ملی افراد نیازمند در قرعه کشی های خودرو شرکت می کنند و بعد از برنده شدن با مبایعه نامه خودرو را به نام خود می زنند. همین حضور دلالان در بازار باعث شده شکاف بین قیمت کارخانه و قیمت بازار آزاد بیشتر از همیشه به چشم بیاید.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

با اینکه وزارت صمت برای مدیریت بازار خودرو علاوه بر تلاش برای افزایش تولید، راهکار توزیع خودرو به شیوه قرعه‌کشی را مطرح و اجرایی کرد،‌اما این طرح هنوززنتوانسته مشکلات موجود را حل کند و حتی مشکلاتی را هم به وجود آورده است.

شیوه دلالی تغییر کرده است

راز آسمان پایتخت

دلالان خودرو با استفاده از کد ملی افراد بی‌بضاعت و کم‌بضاعت در قرعه‌کشی ثبت‌نام می‌کنند و در صورت برنده شدن هم به ازای دادن مبلغ مشخصی به صاحب کد ملی با استفاده از مبایعه‌نامه، خودرو را به نام خود می‌زنند. موضوعی که نشان می‌دهد اتکا به قرعه‌کشی برای مدیریت بازار خودرو نتوانسته است دست دلالان را قطع کند و فقط شیوه دلالی را تغییر داده است.

اتکا به شیوه قرعه‌کشی برای توزیع خودرو صفر و عدم ساماندهی کل بازار خودرو باعث شده دلالان به راحتی نسبت به قیمت‌سازی در این بازار اقدام کنند و با وجود افزایش نسبی عرضه خودرو به قیمت کارخانه همچنان قیمت بازار آزاد خودرو بالا باشد. به نظر می‌رسد معرفی شیوه قرعه‌کشی خودرو به عنوان راه‌حل عبور از تلاطم بازار خودرو خیلی موفق نبوده و باید شیوه توزیع به گونه‌ای تغیر کند که هم شفافیت لازم را داشته باشد و هم فعالیت‌های دلالی به حداقل برسد.
به گزارش مشرق نتایج یک نظرسنجی که اخیرا از خریداران خودرو از ایران‌خودرو و سایپا انجام شده، نشان داده که بیش از ۸۰ درصد آنها گفته‌اند بلافاصله پس از تحویل خودرو از کارخانه، آن را به قیمت روز در بازار فروخته‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز