قرعه کشی خودرو 1000 میلیارد تومان منابع کشور را تلف می کند

یک کارشناس صنعت خودرو با تورم‌زا دانستن قرعه کشی خودرو ، این طرح را موجب هدر رفتن 1000 میلیارد تومان از منابع کشور اعلام کرد.

به گزارش کاماپرس، با وجود آن که وزارت صنعت و دو شرکت ایران خودرو و سایپا طرح قرعه کشی خودرو را گامی مهم در راستای توزیع عادلانه خودرو در میان مصرف کنندگان واقعی و دور کردن دست دلالان از بازار این کالای مصرفی برشمرده اند، برخی کارشناسان با انتقاد از این طرح ، قرعه کشی خودرو را تورم زا دانسته و این طرح را موجب هدر رفتن منابع هنگفتی از کشور می دانند.

بنا به اعلام نود اقتصادی حسن کرینی سنجری کارشناس صنعت خودرو در این باره نوشته است: امروز و فردا یکی از بارزترین رفتارهای پوپولیستی دولت تدبیر و امید در حوزه مدیریت بازار رقم می خورد. اتفاقی که شبیه آن در طول تاریخ جمهوری اسلامی رخ نداده است.

زیان 40 هزار میلیارد تومانی خودروسازان با قیمت گذاری دستوری

آریاک سفر

در طول دو سال گذشته عملکرد سازمان حمایت و پیش از آن شورای رقابت در حوزه قیمت گذاری دستوری باعث شده بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان زیان به دو شرکت خودروساز داخلی تحمیل شود ، این در حالی است که رقم زیادی از این ۴۰ هزار میلیارد تومان بطور مستقیم و از طریق رانت و دلالی به جیب معدودی افراد رفته است، حالا دولت تصمیم گرفته باقی مانده نفس شرکت های خودروساز را از طریق ضیافت قرعه کشی بگیرد و افسوس ماجرا اینجاست که صدای اعتراضی از مدیران ارشد این شرکت‌ها بلند نمی شود ، آنانی که بهتر از هر کسی می دانند این ضیافت ناجوانمردانه چه بر سر شرکت های خودروساز خواهد آورد.

سوال اینجاست چرا در دولتی که شعارش تدبیر است، واگذاری خودرو از طریق قرعه کشی بعنوان تنها راه برون رفت از شرایط فعلی تشخیص داده شده است؟  روشی که نه تنها باعث از بین بردن التهاب بازار خودرو نخواهد شد بلکه هدر رفتن چیزی نزدیک به یک هزار میلیارد تومان منابع ملی کشور را بدنبال خواهد داشت و مهمتر از آن موجی از سرخوردگی را برای بازماندگان این ضیافت ناعادلانه بوجود خواهد آورد.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودروسایپا
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “قرعه کشی خودرو 1000 میلیارد تومان منابع کشور را تلف می کند

  1. مهدی گفته:

    خب واردات خودرو را آزاد کنند، قرار بود به جای پیکان، ال90 تولید بشود برای اقشار کم در آمد ،میشه بگید الان چرا ال 90 تولید نمیشه حالا این خودرو ساز با این گذشته درخشان که که میگه 40 درصد قیمت خودرو قطعات الکترو نیکی هست یعنی شصد درصد بقیش داخلی شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز