قرعه کشی خودرو تاثیری بر قیمت خودرو در بازار دارد؟

در حالی که چند روزی از آغاز طرح فروش فوق العاده خودرو با قرعه کشی خودرو می گذرد، کارشناسان اقتصادی معتقدند که این شیوه تاثیری بر قیمت خودرو در بازار و کاهش آن ندارد.
به گزارش کاما پرس، درحال حاضر مشکل اصلی متقاضیان خرید خودرو، قیمت آن است و راهکار کاهش قیمت هم با فروش خودرو به شیوه قرعه کشی خودرو محقق نمی‌شود. این روش با هدف واگذاری خودرو به متقاضی واقعی در دستور کار قرار گرفته است و تاثیری بر حل اساسی ترین مساله بازار خودرو یعنی قیمت ندارد بنابراین به خودروسازان توصیه می شود که راهکارهایی برای کاهش قیمت در بازار ارائه دهند تا از این طریق متقاضی واقعی اقدام به خرید کند.
عباس تابش، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به شیوه جدید فروش ۲۵ هزار خودرو به روش قرعه‌کشی می گوید: فروش فوق‌العاده خودرو با هدف واگذاری محصولات خودروسازان به مصرف‌کننده واقعی به شیوه فروش مبتنی‌بر قرعه‌کشی کنونی ختم نمی شود و تا پایان سال در سه مرحله دیگر ادامه دارد.
کاهش شانس خریداران در قرعه کشی خودرو
مرتضی شجاعی، کارشناس اقتصادی درباره اهداف فروشبه شیوه قرعه‌ کشی خودرو می گوید: اگر هدف سیاست‌گذار، از فروش خودرو به شیوه قرعه‌کشی، مدیریت در واگذاری خودرو به متقاضی واقعی است، تا حدودی در این امر موفق خواهیم بود.
به گزارش ایسنا، شجاعی ادامه می دهد: اما اگر بنا بر شکست قیمت در حاشیه بازار خودرو داریم، موفقیت چندانی کسب نخواهد شد، با وجود محدودیت‌های اعمال شده به واسطه شکاف قیمتی بین بازار و کارخانه پیش‌بینی می شود، بیش از یک میلیون نفر در ثبت‌نام اخیر شرکت کنند که همین موضوع شانس افراد را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.
او اظهار می کند: نمی‌توان خودروسازان را با وضعیت کنونی تولید تنها بازیگر طرف عرضه در بازار خودرو دانست. به جهت حذف خودروهای ckd و وارداتی از طرف عرضه و افزایش تقاضا ناشی از ایجاد انتظارات تورمی، التهاب در بازار خودرو ایجاد شده است.
در این میان فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو معتقد است که اگر تقاضای خرید خودرو مدیریت شود، قطعاً خودروسازان توان تأمین نیاز بازار کشور را خواهند داشت و با ثبات شاخص‌های کلان اقتصادی، دیگری جهشی در نرخ بازار رخ نخواهد داد و روند کاهشی قیمت بازار، ادامه‌دار خواهد بود.

انتهای پیام

آریاک سفر
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز