جزییات 5 وام تا 700 میلیون تومان ؛ از دهه شصتی ها تا بازنشستگان

وام 20 میلیونی تا 700 میلیونی به چه کسانی تعلق می گیرد؟-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

اخذ وام یکی از روش‌های معمول برای تأمین مالی خرید خودرو، مسکن، تحصیلات یا اهداف‌ دیگر است. برای اخذ وام، باید به مواردی از قبیل درآمد، اعتبار پرداخت وام‌های قبلی، سابقه اشتغال و سابقه اعتباری توجه کرد.

به گزارش کاماپرس، نوع وام نیز تأثیر زیادی بر شرایط اخذ وام دارد. در ادامه شرایط اخذ وام‌های مختلف از جمله وام دهه شصتی‌ ها، وام تامین اجتماعی، وام ازدواج و … پرداخته می‌شود.

وام دهه شصتی‌ ها

وام دهه شصتی‌ ها به متولدین اول فروردین ۱۳۶۰ تا ۲۹ اسفند ۱۳۶۹ تعلق می‌گیرد که هنگام ثبت نام ساکن روستا یا شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت باشند. وام دهه شصتی‌ها روی هم رفته ۵۰۰ میلیون تومان بوده که ۱۰۰ میلیون تومان برای ازدواج، ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید اقساطی جهیزیه و ۲۰۰ میلیون تومان دیگر تحت عنوان وام اشتغال پرداخت می‌شود.

وام بازنشستگان تامین اجتماعی

وام بازنشستگان تامین اجتماعی که ۲۰ میلیون تومان است به اعضای کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران پرداخت می‌شود که حداقل یک سال پیش بازنشسته شده و دست کم ۱۰ سال حق بیمه پرداخت کرده باشند.

بیشتر بخوانید:

وام ازدواج ۱۴۰۳

وام ازدواج ۱۴۰۳ به زوج‌های جوانی که عقد آنها بعد از ۱ فروردین ۱۳۹۹ انجام شده پرداخت می‌شود. افرادی می‌توانند برای دریافت وام ازدواج اقدام کنند که که قبلاً این وام را دریافت نکرده باشند. وام ازدواج یک زوج در حالت عادی ۶۰۰ میلیون تومان است اما اگر خانم زیر ۲۳ سال و آقا زیر ۲۵ سال سن داشته باشد وام ازدواج هر کدام از آنها ۳۵۰ میلیون تومان و در مجموع 700 میلیون تومان خواهد بود.

وام فرزندآوری

در سال جاری وام فرزندآوری به خانواده‌هایی تعلق می‌گیرد که دارای فرزند متولد اول فروردین ۱۴۰۰ به بعد باشند. رقم وام فرزندآوری متفاوت بوده و برای فرزند اول 40 میلیون با دوره پرداخت 3 ساله، برای فرزند دوم ۸۰ میلیون با دوره بازپرداخت ۴ ساله و برای فرزند سوم ۲۰ میلیون تومان با دوره پرداخت ۵ ساله است. برای فرزند چهارم نیز ۱50 میلیون تومان وام با دوره بازپرداخت ۶ ساله تعلق می‌گیرد. رقم تسهیلات وام فرزندآوری برای فرزند پنجم خانواده معادل ۲۰۰ میلیون تومان و بازپرداخت آن نیز ۷ ساله است.

وام قرض الحسنه

با وجود اینکه رقم قابل پرداخت وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیون تومان قید شده اما میزان وام پرداختی به سپرده و معدل امتیاز شخص بستگی دارد. وام قرض‌الحسنه بدون سود است و بازپرداخت آن با کارمزد ۴ درصد محاسبه می‌شود. دریافت وام قرض الحسنه با سپرده گذاری برای همه کسانی که از شرایط عمومی اخذ وام برخوردار باشند، امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

آریاپی
روکش مارال
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز