جزییات برگزاری دومین رویداد جایزه نوآوری آزاده در مهرماه ۱۴۰۳

جايزه داننده- كاماپرس
ژیوار

دومین رویداد جایزه نوآوری آزاده نوزدهم تیرماه با حضور مديران سازمان نظام صنفي رايانه‌اي تهران، دبير انجمن صنفي زنان مدير كارآفرين و اعضاي اصلي برگزاركننده اين رويداد، در ساختمان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران برگزار شد.

به گزارش كاماپرس، در نشست مطبوعاتی این نشست كه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، در ابتدا كليپي به ياد آزاده داننده، بيانگذار اين رويداد پخش شد و سپس بعد از ارائه گزارشي درباره برگزاري دور نخست جایزه نوآوری در بهمن 1401، چگونگي برگزاري دور دوم اين جايزه در مهرماه 1403 به بحث و بررسي گذاشته شد.

تمرکز جایزه نوآوری آزاده روی استان‌های کمتر برخوردار

مریم خاوازی، رئیس کمیته راهبری گفت: دور دوم جایزه نوآوری آزاده با هدف توان‌افزایی استارت‌آپ‌های نوآور و فناور زنان و کارآفرینی طراحی شده است و به مثابه رویداد نخست، جامعه ‌هدف تیم‌های فناور و استارت آپ‌های زنان در استان‌های مختلف با تاکید ویژه بر مناطق کمتر برخوردار است. ما تقریبا تا ۵ سال آینده این رویداد را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و در هر رویداد بخش‌های تازه‌ای به آن اضافه خواهد شد.

آزاده_ كاماپرس

رسالت انجمن زنان کارآفرین ادامه دارد

کتایون سپهری، رئيس كميته استارت‌اپ هم در اين نشست گفت: در این دوره با توجه به گسترش حیطه کاری رویداد، گروه علمی استارت‌آپ‌ها به صورت زیرمجموعه کمیته علمی با ماموریت ارزیابی، انتخاب، آموزش و منتورینگ تیم های ثبت نام کننده در رویداد فعالیت می‌کند و کمیته علمی به مباحث علمی دیگر و گسترده‌تر خواهد پرداخت؛ از جمله با تعیین شاخص‌های مناسب برای انتخاب تیم‌ها و مشخص‌کردن ویژگی‌های منتورها و داوران روز رویداد بر آن است تا چارچوب مستحکم‌تری را برای رویدادهای آتی ایجاد کند.

دریان سفر امید

بيشتر بخوانيد:

نقش زنان در اقتصاد ايران

در ادامه شیرین پارسی، رئیس هیات مدیره انجمن زنان کارآفرین درباره نقش زنان در اقتصاد ایران گفت: بر اساس آمار مرکز ایران در سال ۹۵ نرخ مشارکت اقتصادی زنان در ایران ۱۶ درصد بود این در حالیست که این عدد در جهان ۴۷ درصد بوده است. در سال ۱۴۰۲ نسبت اشتغال در میان زنان ۱۲ درصد و مردان ۶۳ درصد بوده است. همه این‌ها نشان می‌دهد که باید بیش از گذشته به اشتغال و کارآفرینی زنان توجه کنیم و رویدادهایی مثل جایزه نوآوری آزاده به این هدف کمک می‌کنند.

چه تیم‌هایی می‌توانند در فراخوان جایزه نوآوری آزاده شرکت کنند؟

رویا کوهستانی، رئیس کمیته اجرایی رویداد جایزه نوآوری آزاده هم درباره شرایط حضور در این رویداد گفت: برنامه اجرایی جایزه نوآوری آزاده در دو بخش استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دارای محصول نوآورانه برگزار می‌شود. در بخش اول استارت‌آپ‌هایی که از تیم‌های حداقل دو نفره تشکیل شده به شرط داشتن نمونه محصول اولیه (MVP) و تکمیل بودن مدل کسب‌وکار می‌توانند در جایزه نوآوری آزاده شرکت کنند. بخش دوم جایزه نوآوری آزاده با حضور مجموعه‌های فناور یا نوآور برگزار مي‌شود که باید یکی از شرایط ارائه محصول کاربردی یا سابقه تاسیس ۲ سال یا بیشتر و یا درآمد مناسب و روبه رشد را داشته باشند.

چگونگي ثبت‌نام در دومين جایزه نوآوری آزاده

به گزارش روابط عمومی رویداد جایزه نوآوری آزاده، متقاضیان تا ۱۹ مرداد ماه با مراجعه به سایت این جشنواره می‌توانند ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

در مرحله بعد شرکت‌هایی که ثبت‌نام کرده‌اند در فرآیند ارزیابی اولیه قرار می‌گیرند و داوران این مرحله از متخصصان حوزه‌های مختلف کسب‌وکار هستند که بر اساس معیارهای مشخص، طرح‌های ارسالی را بررسی و دو برابر ظرفیت مورد نظر را گزینش می‌کنند و در تاریخ ۹ شهریور گروه‌های منتخب اعلام می‌شود.

پس از داوری مرحله نخست به منظور آماده سازی تیم‌های برگزیده جلسات آموزشی و منتورینگ برگزار می‌شود تا تیم‌ها ضمن اصلاح و رفع چالش‌های ارائه Pitch Deck برای رویداد نهایی آماده شوند و پس از ارائه آزمایشی از بین شرکت‌کنندگان دوره‌ها تعدادی برای ورود به مرحله نهایی انتخاب می‌شوند.

در ۲۵ مهر ماه روز برگزاری رویداد، شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ضمن داوری و انتخاب تیم‌های برتر هر بخش در سه سطح و اعطای جوایز و امکان سرمایه‌گذاری روی هر تیم را بررسی خواهند کرد.

انتهاي پيام

نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز