جزییات افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری + جدول

تورهای مسافرتی لحظه آخر

به دنبال تصویب آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در دولت، مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی به زودی به‌حساب بازنشستگان واریز می‌شود. همچنین پس از صدور احکام متناسب‌سازی، با بازنشستگان تسویه‌ حساب می‌شود.

به گزارش کاماپرس،  بر اساس برنامه هفتم توسعه، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه به گونه‌ای اقدام کند که طی سال اول یعنی ۱۴۰۳ معادل ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هریک ۳۰ درصد مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد یاد شده اعمال شود. در این میان بر اساس گفته رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور، آئین‌نامه اجرایی این بند از برنامه هفتم به تصویب هیات وزیران رسیده و به‌زودی مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

داود منظور، رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه در این رابطه با عنوان اینکه آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در هیات دولت تصویب شده و طی روزهای آینده مبلغی به‌صورت علی‌الحساب در وجه بازنشستگان پرداخت خواهد شد، ادامه داد: منابع مالی موردنیاز برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در صندوق‌های دولتی از محل افزایش یک درصد مالیات ارزش‌افزوده به مبلغ حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

به نقل از تجارت نیوز، همچنین در راستای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، در قانون بودجه امسال پیش‌بینی شده که دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود به تأمین اجتماعی را پرداخت کند تا همسان‌سازی اجرایی شود.
انتهای پیام
آریاپی
آهن رویال
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز