جدیدترین قیمت آپارتمان ۷۰ تا ۹۰ متری در تهران / پیش بینی بازار مسکن در تابستان

ژیوار

پیش‌بینی‌‌‌ها از آینده بازار مسکن نشان می‌دهد، باتوجه به ثبات نسبی قیمت‌های بازار مسکن در بازه زمانی دو ماه اخیر، این رکود تقاضا حداقل طی یک سال تا یک سال و نیم آینده ادامه خواهد داشت تا پس از رسیدن قیمت‌ها به سطح مورد انتظار معامله‌‌‌گران بازار مسکن، افزایش  عرضه‌وتقاضا و در نتیجه رونق بازار ملک تحقق پذیرد.

به گزارش کاماپرس، در مناطقی از بازار مسکن تهران که طی حداقل دو سال گذشته، ‌‌‌«بورس خریدهای سرمایه‌‌‌ای آپارتمان» بوده -همچون منطقه 5 یا مناطق 9 تا 11- با کاهش 5 تا 8 درصدی قیمت پیشنهادی مواجه شده است.  این افت برای فایل‌‌‌هایی رقم خورده که در فاصله اواسط بهار تا پایان خرداد، وارد این بنگاه‌‌‌ها شده و در هفته‌‌‌های اخیر به فروش رفته است.

در این میان تنها منطقه‌ی 22 با افزایش قیمت کمتر از دو درصد مواجه بوده است.

در حال حاضر میانگین «قیمت پیشنهادی» مسکن در تهران 88.4 میلیون تومان به ازای هر مترمربع است، در حالی‌که خرداد ماه 87 میلیون تومان بود.

نکته‌ی مهم  این است که فروشنده‌ها اما با کاهش قیمت ضرر نمی‌کنند؛ آنها خریدار ملک دیگری هستند که آن هم با تعدیل کاهشی روبرو شده است.

دریان سفر امید

به نقل از دنیای اقتصاد، به‌نظر می‌رسد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و اعلام نتیجه، باعث شده حجم تقاضای خرید که عمدتا طی سال‌های اخیر از جنس سرمایه‌گذاری ملکی بوده، در ماه گذشته کاهش چشمگیر نسبت به سال گذشته همین موقع پیدا کند و بر فایل‌‌‌ها و فروشنده‌‌‌های مصمم به نسبت افزوده شود.  فروشنده‌‌‌ها در عین حال، خریداران فایل‌‌‌های بعدی هستند که قصد تبدیل ملک دارند. اما در این معاملات دومینویی، هر دو فروشنده حاضر به تعدیل کاهشی قیمت مدنظرشان هستند.

دلال‌‌‌های ملکی روایت می‌کنند، اگر تا پیش از این و در مقاطعی که «انتظارات تورمی» بیرون بازار مسکن اوج گرفته بود، «فروشنده‌‌‌های آپارتمان میز را ترک می‌‌‌کردند» تا قیمت مدنظر را افزایش دهند، در حال حاضر اما «حاضر به ترک میز» نیستند و برای همین، کاهش قیمت را می‌‌‌پذیرند.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی واسطه‌‌‌های بازار معاملات مسکن از ماه‌‌‌های آینده، «ثبات قیمت» و سناریوی بعید از نظر آنها، «تکرار جهش» است.

هر چند این گروه، همچنان از چشم دوختن سرمایه‌گذاران و بازیگران درونی و بیرونی بازار ملک به روند دلار می‌‌‌گویند، به این معنا که ثبات یا کاهش دلار می‌تواند به آرامش بیشتر قیمت مسکن کمک کند و برعکس.

در شرایط فعلی، بازار مسکن منتظر تشکیل دولت جدید و ترکیب اصلی کابینه است، تا رفتار معامله‌‌‌گران بازار بر اساس آن شکل بگیرد.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز