جدیدترین قابلیت های آی او اس 18 رونمایی شد

ژیوار

در رویداد WWDC 2024، اپل امکانات هوش مصنوعی جدید برای آیفون، آیپد و مک را معرفی کرد تا با گوگل و مایکروسافت به رقابت جدی‌تری بپردازد.

به گزارش کاماپرس، در ابتدای کنفرانس، “کریگ فدریگی”، معاون نرم‌افزار اپل، مجموعه‌ای از بهبود‌های جدید سیستم عامل iOS ۱۸ را معرفی کرد. یکی از این بهبودها، قابلیت سفارشی‌سازی صفحه اصلی بود که به کاربران اجازه می‌دهد آیکون‌های اپلیکیشن‌ها را در هر جایی از صفحه قرار دهند.

در ادامه این شرکت از Apple Intelligence پرده برداشت. با اضافه شدن این قابلیت هوش مصنوعی به iPadOS ۱۸، iOS ۱۸ و macOS Sequoia، قرار است تجربه کاربران تغییر کند. این سیستم قادر است اطلاعات شخصی شما را دریافت کرده و به ارتقا تجربه شما در سراسر این پلتفرم‌ها کمک کند.

بیشتر بخوانید:

قابلیت‌های جدید iOS ۱۸

به‌علاوه، ویژگی‌های جدید iOS ۱۸ به شرح زیر است:

دریان سفر امید
  1. ابزار‌های جدید سفارشی‌سازی برای صفحه اصلی اضافه شد. آیکون‌های برنامه‌ها اکنون حالت تاریک (Dark Mode) هم دارند و کاربران می‌توانند آن‌ها را با رنگ دلخواه خود تنظیم کرده و ظاهر منحصر به فردی ایجاد کنند.
  2. همچنین امکان جابجایی برنامه‌ها به صورت آزادانه در صفحه اصلی وجود دارد.
  3. قابلیت دیگر iOS ۱۸ قفل‌کردن اپ‌ها است. در این حالت، کاربران می‌توانند برنامه‌های خاص را روی دستگاه خود قفل یا حتی آن‌ها را پنهان کنند. به‌طور مثال، در صورت دادن گوشی به شخص دیگر، می‌توانید بقیه اپ‌ها را قفل کرده یا در فولدر اپ‌های مخفی قرار دهید تا دسترسی به آن‌ها برای دیگران ممکن نشود.
  4. کنترل سنتر بازطراحی شده و قابل سفارشی‌سازی بوده و با یک گالری جدید ارائه می‌شود. توسعه‌دهندگان اکنون این امکان را دارند که ابزارهای خود را در کنترل سنتر قرار دهند.
  5. سیستم عامل iOS ۱۸ همچنین راه جدیدی برای اتصال به لوازم جانبی به‌صورت یکپارچه‌تر به کاربران ارائه می‌دهد.
  6. در پیام‌ها، واکنش‌ها بازطراحی شده‌اند و کاربران اکنون می‌توانند با هر ایموجی واکنش نشان دهند، پیام‌ها را برای ارسال در زمان بعدی زمانبندی کنند و متن را با بولد، ایتالیک، خط کشیدن روی آن‌ها و خط زدن روی آن تنظیم نمایند.
  7. افکت‌های متنی جدید، راه‌هایی برای تأکید بر کلمات و عبارات با پیشنهاد‌های خودکار نیز ارائه می‌دهند.
  8. امکان ارسال و دریافت پیام‌ها با اتصالات ماهواره‌ای نیز ایجاد شده است.  این قابلیت در حال حاضر فقط برای کاربران سری آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ قابل دسترس است.
  9. در ایمیل‌ها نیز کاربران می‌توانند به‌صورت خودکار به دسته‌بندی‌های مختلف آن‌ها را تقسیم کنند تا پیام‌ها را اولویت‌بندی کنند.
  10. همچنین نقشه‌های توپوگرافی جدید با شبکه‌های مسیر‌های پیاده‌روی در نقشه‌ها در دسترس خواهد بود.
  11. اپل در این رویداد طی معرفی سیستم عامل iOS ۱۸ اعلام کرد که اپلیکیشن فوتوز (Photos) با این به‌روزرسانی بزرگ‌ترین طراحی مجدد خود را دریافت کرده است. اپلیکیشن فوتوز علاوه بر طراحی مجدد، به قابلیت‌های جدیدی برای دسته‌بندی عکس‌ها مجهز شده است تا پیدا کردن عکس‌ها آسان‌تر باشد.
  12. حالت بازی نیز برای اولین بار به آیفون می‌آید که فعالیت‌های پس‌زمینه را به حداقل می‌رساند. این قابلیت باعث می‌شود نرخ فریم بالا حفظ شود و همچنین اتصالات به ایرپاد و کنترلر‌های بازی بی‌سیم پاسخگوتر باشد.
  13. اپل در جریان کنفرانس همچنین تأیید کرد که iOS ۱۸ از RCS نیز پشتبانی خواهد کرد. البته این موضوع در پایان توضیحات کریگ فدریگی در مورد سیستم عامل جدید و به صورت خلاصه مطرح شد و جزئیات بیشتر در مورد آن اعلام نشد.

نسخه بتای اولیه iOS ۱۸ از امروز در دسترس توسعه دهندگان است. نسخه عمومی این سیستم عامل در زمان دیگر عرضه خواهد شد و انتشار رسمی برای عموم در پاییز صورت خواهد گرفت.

آیفون های دریافت کننده سیستم عامل iOS ۱۸

به نقل از دیجیاتو، آپل با معرفی سیستم عامل iOS ۱۸، آیفون های دريافت كننده اين به روز رساني را هم اعلام كرده كه در تصوير آن‌ها را مي‌بينيد. در واقع سري آيفون 15، سري آيفون 14، سري آيفون 13، سري آيفون 12، سري آيفون 11، سري آيفون XS، آيفون XR و نسل دوم و سوم آيفون SE اين به روز رساني را دريافت خواهند كرد.

اپل از سیستم هوش مصنوعی خود رونمایی کرد-کاماپرس

کدام دستگاه‌های می‌توانند سیستم عامل iOS ۱۸ را دریافت کنند؟

به نقل از دیجایتو، اپل با معرفی سیستم‌عامل iOS ۱۸، آیفون‌های دریافت‌کننده این به‌روزرسانی را هم اعلام کرد بر این اساس، سری آیفون ۱۵، سری آیفون ۱۴، سری آیفون ۱۳، سری آیفون ۱۲، سری آیفون ۱۱، سری آیفون XS، آیفون XR و نسل دوم و سوم آیفون SE این بروز‌رسانی را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : اپل
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان