جدیدترین شرایط اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق تمکن مالی

اقامت در قبرس شمالی-کاماپرس
ژیوار

کشور قبرس شمالی با وجود آب و هوای مطلوب، استانداردهای زندگی و نرخ بیکاری زیر 5 درصد به یکی از کشورهای مهاجر پذیر در چند سال اخیر تبدیل شده است. یکی از مزیت‌های این کشور را برای مهاجرت، ورود بدون نیاز داشتن ویزا و اخذ اقامت دائم با خرید ملک می‌توان نام برد. با اخذ اقامت از طریق تمکن مالی در قبرس شمالی، می‌توانید اقامت کشوهایی چون سوئیس، اتریش، فرانسه و پرتغال را دریافت کنید.

به گزارش کاماپرس، یکی از ضروری‌ترین مدارک جهت اخذ اقامت به برخی کشورها از جمله قبرس شمالی داشتن تمکن مالی است. تمکن مالی همان سندی است که ضمانت می‌کند فرد متقاضی، توان مالی برای تحصیل و یا سرمایه گذاری را دارد یا نه. در مورد تمکن مالی قبرس شمالی ابتدا باید گفت که فقط نشان دادن سرمایه‌های نقدی و غیرنقدی کافی است و نیازی ندارد سرمایه به مقصد انتقال داده شود.

اخذ اقامت در قبرس شمالی-کاماپرس

اولین نکته؛ داشتن دارایی زیاد و درآمد ثابت

برای اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق تمکن مالی فرد متقاضی باید ثابت کند که دارایی زیاد و درآمد ثابت دارد و این درآمد سالیانه برای یک نفر حدوداً 10 هزار یورو عنوان شده است، همچنین به ازای هر نفر همراه، 5 هزار یورو به مبلغ درآمد سالیانه باید اضافه شود. در توضیحات این روش هم آمده خانه با هر قیمتی خریداری و یا اجاره کرده و یک سپرده بانکی به میزان 15 تا 20 هزار یورو را باید ارائه دهید.

دومین نکته؛ اجازه کار نخواهید داشت

مهاجرانی که با استفاده از تمکن مالی در قبرس شمالی اقامت می‌گیرند، فقط در صورتی که شرکتی را به نام خود ثبت کنند حق کار کردن در این کشور را دارند. اگر هم از طرف یک کارفرما دعوت به کار شوند می‌توانند آن را قبول و شروع به کار کردن کنند.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

نکته سوم؛ بیش از 90 روز نمی‌توانید خارج از خاک قبرس شمالی باشید

شاید یکی از سخت‌ترین شرایط اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق تمکن مالی، این باشد که متقاضیان اخذ اقامت نباید بیش از 90 روز بیرون از خاک قبرس شمالی باشند. البته این راهم باید اضافه کرد که این نوع اقامت سالیانه تمدید می‌شود. پس از گذشت 7 سال از اقامت در این کشور قادر به دریافت تابعیت آن خواهید بود.

مدارک لازم برای اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق تمکن مالی

  • پرینت حساب بانکی
  • اسناد مربوط به اثبات درآمد
  • پاسپورت متقاضی و همراهانش
  • مدارک مربوط به خرید ملک
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی و بیمه درمانی
  • ارائه مدارک زبان در صورت دارا بودن
  • فرم کامل شده برای درخواست اجازه اقامت
  • آدرس محل سکونت

اقامت در قبرس شمالی-کاماپرس

تمکن مالی مورد نیاز برای انواع مهاجرت به قبرس شمالی

اگر قصد خرید ملک در قبرس شمالی و اخذ اقامت این کشور را دارید باید حدودا 15 هزار پوند تمکن مالی داشته یاشید، برای مهاجرت تحصیلی 10 هزار پوند و برای اجاره خانه 25 هزار پوند تمکن مالی الزامی است.

هزینه‌های اقامت در قبرس شمالی

هزینه‌های زندگی در قبرس به صورت یورو محاسبه می‌شود. برای مثال اگر خانواده‌ای 4 نفره قصد اقامت در قبرس شمالی را دارند باید ماهانه 3 هزار یورو در این کشور هزینه کنند. اگر هم به تنهایی به قبرس مهاجرت می‌کنید باید حدودا هزار و 371 یورو در ماه هزینه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : امیرال اینوستمنتپارسیان اپلایسی وای مهاجرتگلوبال ویژن
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “جدیدترین شرایط اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق تمکن مالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان