جایگاه غکورش در بازار روغن‌های خوراکی

ژیوار

فعالان بازار بورس عرضه‌های اولیه را یکی از رویدادهای جذاب این عرصه می‌دانند.؛ چراکه عرضه‌های اولیه در اکثر مواقع سود مناسبی را نصیب سرمایه گذاران می‌کنند! به گزارش کاماپرس، از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه، هشت شرکت در بازار سهام عرضه اولیه داشته‌اند. یکی از این شرکت‌ها، صنعت غذایی کورش است که با نماد غکورش در بورس حضور دارد؛

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورسی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

رشد ۱۳۱درصدی غکورش

سومین عرضه اولیه سال جاری مربوط به نماد «غکورش»، مجموعه صنعت غذایی کورش، بود. هشت درصد از سهام این شرکت، به میزان 240 میلیون سهم، در عرضه اولیه خردادماه امسال ارائه شد. این تعداد سهام به دو میلیون و 356 هزار نفر و چند صندوق سرمایه گذاری تعلق گرفت. طبق اخبار منتشر شده، در پایان این عرضه اولیه به هر کد بورسی واجد شرایط، حداکثر 74 سهم در سقف قیمتی 29 هزار و 950 ریال تخصیص داده شد که جمعا برای هر کد معادل 2 میلیون و 220 هزار ریال بود. هم اکنون شرکت گسترش صنایع بسته بندی کوروش سهام عمده غکورش را در اختیار دارد.

این سهام تا به حال 146 هزار و 190 میلیارد ریال ارزش بازار کسب کرده و توانسته سود 3 هزار و 300 ریالی را در سال مالی 1399 برای هر سهم محقق کند. سهام غکورش در پایان سه ماهه ابتدایی امسال، 14 هزار و 572 میلیارد و 67 میلیون ریال درآمد عملیاتی کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 131 درصد رشد داشته است. طبق صورتمالی‌های حسابرسی نشده غکورش، سود خالص هر سهم در زمان ذکر شده، 963 ریال بود.

دریان سفر امید

غکورش از کجا شروع کرد؟

در سال 1380 شرکت صنعت گلبرگ بهاران به منظور توسعه کسب و کار و ورود به حوزه صنایع غذایی ایجاد شد و کار خود را در این عرصه آغاز کرد. از همان زمان این مجموعه، تولید انواع محصولات غذایی مثل روغن‌های خوراکی، رب گوجه فرنگی و … را با برندهای اویلا، فامیلا، کیمبال و سانتین در دستور کار خود داشت.

اما ۱۵ سال بعد، یعنی در سال 1395 محصولات روغنی تولیدی این چهار برند، از شرکت کشت و صنعت گلبرگ بهاران تفکیک و اداره‌شان بر عهده شرکتی به نام «صنعت غذایی کورش» گذاشته شد. این شرکت از سال 1396 با در اختیار داشتن دو کارخانه و حدود 500 نفر همکار به طور رسمی به عرصه صنایع غذایی ورود پیدا کرد. این مجموعه در جریان حضور مثبت خود در بخش محصولات روغنی توانسته است تولیدات ویژه‌ای مثل روغن سرخ کردنی بدون پالم را برای اولین بار در کشور به مصرف کنندگان ایرانی عرضه کند.

در حال حاضر صنعت غذایی کورش تحت مدیریت کورش منتصر، با همراهی چهار برند مطرح خود، به دنبال ارزش آفرینی در زنجیره تولید مسئولانه محصولات روغنی در جهت ارتقا سطح سلامت جامعه است. این شرکت یکی از زیرمجموعه‌های اصلی گروه صنعتی گلرنگ محسوب می‌شود. روزانه 70 هزار مصرف کننده ایرانی از انواع محصولات غذایی کورش استفاده می‌کنند.

رتبه اولی کورش در سبد خانوار

بر اساس آمارهای موجود، تقریبا 16 درصد از سهم بازار روغن‌های خوراکی کشور در اختیار صنعت غذایی کورش است. این مجموعه در حال حاضر رتبه دوم بازار روغن خوراکی را در ایران به خود اختصاص داده است. وجود دو هزار و 700 شعبه فروشگاهی، 16 انبار در سطح کشور، پلتفرم اُکالا، 31 شعبه پخش در نقاط مختلف ایران توسط گلرنگ پخش و بهره‌مندی از بازارهای جدید مانند هایپر فامیلی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای گندم و … مزیت رقابتی ویژه‌ای را برای صنعت غذایی کورش فراهم کرده است.

این شرکت در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی هم فعالیت‌های متنوعی داشته و سال 1398 به دلیل سازگاری با کم آبی مورد تقدیر قرار گرفته است. کسب تندیس‌های همایش ملی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور 1396، سومین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره تغذیه ایران سال 97، رعایت حقوق مصرف کنندگان در 1397 و بسیاری از دستاوردهای دیگر در تماشاخانه صنعت غذایی کورش به چشم می‌خورد.

مرتبط با : صنعت غذایی کورش
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز