جام اسنپی چیست؟

جام اسنپی چیست؟-کاماپرس
ژیوار

پس از آنکه تیم پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران مقابل مس رفسنجان به برتری رسید و قهرمان شد، کاپیتان استقلال گفت: به پرسپولیس جام هدیه کردند و یک بار هم جام اسنپی به پرسپولیس دادند! این جام مبارک‌شان باشد.

به گزارش کاماپرس، اصطلاح جام اسنپی از سوپر جام وارد فوتبال ایران شد. سوپر جام فوتبال ایران در سال ۱۳۹۷ چهارمین دوره مسابقه سوپر جام فوتبال ایران بود که باید بین قهرمان لیگ برتر ۹۷–۱۳۹۶ (پرسپولیس) و قهرمان جام حذفی ۹۷–۱۳۹۶ (استقلال) برگزار می‌شد.

در این شرایط استقلال به دلایلی چون در اختیار نداشتن بازیکنان اعزامی به تیم ملی اعلام کرد که خواستار تغییر تاریخ بازی است. اما این درخواست از سوی تیم رقیب که شرایط یکسانی داشت و همچنین سازمان لیگ، پذیرفته نشد. در نهایت جام بدون اینکه بازی انجام شود به پرسپولیس رسید؛ نتیجه نیز 3 بر صفر به نفع این تیم اعلام شد.

در حالی که باشگاه استقلال اعلام کرده بود از حضور در سوپرجام انصراف نداده و تنها خواستار برگزاری مسابقه در تاریخ دیگری است، سعید فتاحی رئیس وقت سازمان لیگ در این باره گفت: راهی برای تغییر تاریخ بازی سوپر جام وجود نداشت و در نامه استقلال آمده بود که اگر تاریخ بازی تغییر نکند در سوپر جام حاضر نمی‌شود.

در این شرایط هوادران تیم استقلال که از باخت و از دست دادن جام ناراحت بودند با استفاده از اصطلاح جام اسنپی اعتراض خود را نشان دادند و گفتند که جام را با اسنپ برای پرسپولیس فرستاده‌اند؛ به این معنی که بدون انجام بازی این جام ارزشی ندارد.

دریان سفر امید

در سال 1402 نیز که پرسپولیس هم قهرمان جام حذفی و هم قهرمان لیگ برتر بود، اعتراضاتی از این دست شنیده می‌شد و اصطلاح جام اسنپی باز بر سر زبان‌ها افتاده بود.

ماجرای قهرمانی فصل بیست و سوم لیگ برتر فوتبال

تیم فوتبال پرسپولیس شنبه شب 12 خرداد با برتری یک بر صفر برابر مس رفسنجان به قهرمانی در لیگ برتر رسید و به دنبال آن باز هم صحبت‌هایی در همین رابطه مطرح شد.

سید حسین حسینی، دروازه‌بان و کاپیتان استقلال پس از نایب قهرمانی در لیگ برتر گفت: «جام آفسایدها» مبارک باشگاه پرسپولیس باشد و ان‌شاءالله با آن خوش باشند. شاید 10 سال دیگر مردم خطاهای گرفته شده برای حریف و گل‌های آفساید این تیم را فرموش کنند. همه می‌گویند پرسپولیس ۱۰ جام به دست آورده اما اینطور نیست. به پرسپولیس جام هدیه کردند و یک بار هم جام اسنپی به پرسپولیس دادند! این جام مبارک‌شان باشد.

بیشتر بخوانید:

جواد نکنونام سرمربی تیم استقلال نیز در پی نایب قهرمانی تیم‌اش و قهرمانی تیم پرسپولیس در لیگ برتر گفت: واقعیت این است که ما این امتیازات را با سختی و زحمت کسب کردیم و امروز با یک آفساید جام جا به جا شد. من به بازیکنانم گفتم که امروز قطعاً قهرمان می‌شویم چون می‌دانستم که ابتدا مس تیمی قابل احترام و خوب است، دوم هم اینکه چند بازی تیم رقیب‌ ما را ببینید، همه بازی‌ها بازی‌هایی بوده که شرایط برد نداشتند، ولی با اشتباهات داوری آن‌ها را برنده کردند.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “جام اسنپی چیست؟

  1. سیدمحمدعلی نجفی گفته:

    هرچی گشتم واژه ای برای توصیف شما پیداکنم پدا نشد ولی مردم سالیان سال میگن پرسپولیس تنها تیمی بود که از ۸دوره لیگ برتر ۷دوره قهرمان شد و بس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز