جاذبه های تفریحی خنک تبریز برای روزهای گرم تابستان

ژیوار

وارد گر‌م‌ترین ماه تابستان شده‌‎ایم، معمولا مرداد ماه در اغلب شهرهای کشور با گرمای طاقت فرسایی همراه است. در تبریز نیز مرداد ماه به گرم ترین ماه تابستان معروف است و معمولا از اواخر مرداد با کاهش دما، آغاز سومین ماه تابستان احساس می‌شود. هرچند شب‌های تبریز حتی در گرم‌ترین روزهای تابستان نیز خنکای روح بخشی دارد. برای فرار از گرمای این روزهای تبریز بسیاری از مسافران و البته خود تبریزی‌ها به جاذبه های تفریحی خنک این شهر پناه می‌برند.

کاماپرس در این گزارش به معرفی جاذبه های تفریحی خنک تبریز برای روزهای گرم تابستان می‌پردازد:

تفرجگاه شاه گولی میزبان مسافران تابستانی

تفرجگاه ائل گولی که در بین تبریزی‌ها به شاه گولی معروف است و قدمت آن به دوره آق قویونلوها می‌رسد در تابستان‌های داغ میزبان سیل عظیمی از مسافران و گردشگران است. وجود استخر بزرگ پر آب، فضای سبز و درختان چندین ساله تنومند در این پارک زیبا باعث شده است تا این مکان تفریحی همواره آب و هوای مطبوعی داشته باشد. تبریزی‌ها معتقدند هوای تفرجگاه شاه گولی همیشه چند درجه خنک‌تر از مرکز شهر است و به همین دلیل در گرمای تابستان به این پارک تاریخی و سبز پناه می‌برند.

تفریح و سرگرمی در پارک آبی تبریز

پارک آبی تبریز یکی از مکان‌های تفریحی تبریز است که می‌توان برای خنک شدن در روزهای گرم تابستان از امکانات آن استفاده کرد. این پارک آبی از سال 88 فعالیت خود را آغاز کرده و دارای امکانات تفریحی مناسبی مثل چندین سرسره آبی، چاله فضایی و استخر شنا و همچنین سرسره و استخر ویژه کودکان است. ضمن اینکه این پارک آبی رستوران و کافه‌ای در داخل مجموعه نیز دارد.

دریان سفر امید

مجتمع ورزشی مخصوص تابستان

همه می‌دانیم که آب تنی و شنا در تابستان برای فرار از گرمای تابستان روش محبوب جهانی است. آب تنی در استخر در روزهای گرم برای چند ساعتی هم که شده فرصتی برای تجربه خنکی آب است. استخر آبادگران از استخرهای مجهز و مدرن تبریز است که امکانات تفریحی بسیاری برای مراجعه کنندگان و گردشگران فراهم کرده است. این مجتمع ورزشی علاوه بر استخر مجهز و مدرنی که دارد، دارای اتاق برف است که هوای زمستانی تبریز را برای گردشگران تابستانی تداعی نموده است. این مجتمع ورزشی حمام ترکی، اتاق نمک، سالن بدنسازی، سالن ماساژ و امکانات متعددی برای تفریح و سرگرمی تابستانه چند ساعته دارد.

شب‌های خنک کوه عینالی

یکی دیگر از جاذبه های تفریحی خنک تبریز برای روزهای گرم تابستان، کوه عینالی با شب‌های خنک‌اش است. این کوه که دیگر به تفرجگاهی زیبا برای تبریز تبدیل شده است، با وزش باد خنک و هوای مطبوعش میزبان تبریزی‌ها و گردشگران در شب‌های تابستانی است. در سال‌های اخیر دریاچه مصنوعی تفرجگاه کوهستانی عینالی کامل شده است و قدم زدن در اطراف این دریاچه و استشمام هوای مطبوع و خنک بر فراز کوه عینالی برای اغلب مسافران بسیار لذت بخش است. برخی با ون هایی که برای پیمودن مسیر عینالی در نظر گرفته شده است خود را به بالای کوه می‌رسانند اما بسیاری کوه نوردی در شب‌های تابستان تبریز را ترجیح داده و از چندین مسیری که برای کوه‌پیمایی در نظر گرفته شده است به فراز عینالی می‌رسند. در بالای کوه آلاچیق‌ها، کافه‌ها و رستوران‌هایی برای استراحت کوه نوردان وجود دارد.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز