ثروتمندان مسکو برای فرار از کرونا کجا می‌روند؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

نگرانی از اپیدمی کرونا در پایتخت روسیه، ثروتمندان مسکو را به سوی اجاره و خرید املاک در حومه این شهر سوق داده و قیمت‌ها را در بازار مسکن دچار گرانی کم سابقه کرده است.

به گزارش کاماپرس به نقل از ریانووستی، یک مرجع اعلام معاملات املاک و مستغلات در مسکو اعلام کرد: گسترش ویروس کرونا موجب افزایش شدید تقاضا -افزایش تقاضا در نیمه اول ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۷۰ درصد برآورد می شود- برای اجاره خانه‌های لوکس در حومه مسکو شده است که مشتری اجاره این خانه‌ها، عموماً ثروتمندان مسکو هستند.

کارشناسان معتقدند رشد تقاضایی که برای اجاره املاک لوکس حومه مسکو اتفاق افتاده، ناشی از بسته شدن مرزها و قرنطینه‌شدن برخی کشورهای اروپایی است که ثروتمندان مسکو را برای سفر به این کشورها دچار نگرانی کرده و آن‌ها را به اجاره خانه‌هایی در حومه مسکو برای دور ماندن از امواج اپیدمی کرونا سوق داده‌است.

بر اساس این گزارش، ثروتمندان مسکو با انتشار اخباری از سرعت گسترش کرونا در شهرهای بزرگ، راه چاره را فرار از این شهرها به سوی مناطق حومه و محدوده‌هایی که تجمع جمعیت در آنجا وجود ندارد، یافته‌اند.

با داغ شدن بازار اجاره املاک لوکس در حومه مسکو، بسیاری از مالکان این املاک، فایل خانه‌های خود را از فروش به اجاره تغییر دادند. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد با افزایش شدید تقاضا برای املاک لوکس حومه مسکو، نرخ اجاره این املاک توسط مالکان افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که مالکان املاک لوکس حومه مسکو برای اینکه این منطقه را عاری از ویروس کرونا نشان دهند از اجاره یا فروش واحدهای مسکونی این منطقه به اتباع کشور چین اکیداً خودداری می کنند. یک شرکت بزرگ فعال در زمینه املاک و مستغلات نیز از افزایش ۲۰درصدی تقاضا برای خرید خانه در حومه مسکو در پی شیوع کرونا داده است. این شرایط نشان‌دهنده تمایل برخی ساکنان پایتخت روسیه به ترک این شهر و سکونت در مناطق حاشیه‌ای و کم تراکم اطراف مسکو است.

شایان ذکر است؛ در روسیه تاکنون ۱۴۷ مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده که اغلب آن‌ها در شهر مسکو بوده است.

آهن رویال
آریاپی
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز