ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان دوباره شروع شد

لست سکند

فرصت ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان کشور بر اساس کد ملی از دیروز به پایان رسید. از امروز ۱۰ اردیبهشت ماه، همه متقاضیان و سرپرستان خانوار می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

به گزارش کاماپرس، ثبت اطلاعات ملکی در سامانه ملی اسکان و املاک کشور از ۱۹ فروردین ماه و براساس عدد پایانی کد ملی شروع شد و دیروز ۹ اردیبهشت ماه به پایان رسید. اما از امروز ثبت نام برای همه مالکان بدون در نظر گرفتن کد ملی امکان پذیر است و متقاضیان برای درج اطلاعات ملک مسکونی خود می توانند به سامانه ملی اسکان و املاک کشور به این آدرس amlak.mrud.ir مراجعه کنند.

برای ورود به سامانه ملی املاک و اسکان کشور لازم است با یک شماره همراه که مالکیت آن برای کدملی شما ثبت شده باشد وارد سامانه شوید.
به گفته مسئولان مهم‌ترین هدف از اجرای طرح ثبت املاک خانوارهای مالک و مستاجر در سامانه املاک و اسکان، اخذ مالیات از خانه‌های خالی است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

مالیات خانه‌های خالی چگونه محاسبه می شود؟

راز آسمان پایتخت

هر واحد مسکونی واقع در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت که در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از ۱۲۰ روز ساکن یا کاربر نداشته باشد به عنوان خانه خالی شناسایی شده و به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور، مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به شرح ضرایب زیر می شود:

سال اول- معادل شش برابر مالیات متعلقه
سال دوم- معادل ۱۲ برابر مالیات متعلقه
سال سوم به بعد– معادل هجده برابر مالیات متعلقه

بر اساس توضیحات مسئولان وزارت راه و شهرسازی، در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و روستاها اگر خانه خالی از سکنه باشند مشمول مالیات نمی شود.

همچنین هر خانوار بر اساس قانون می‌تواند یک اقامتگاه دائمی در شهر محل سکونت و یک اقامتگاه فرعی در شهری غیر از محل سکونت داشته باشد که مشمول مالیات نیست، مازاد بر آن اگر هر واحدی داشته باشد مشمول مالیات خواهد شد و اگر واحدهای بیشتری داشته باشند اما خالی نباشند مشمول مالیات نمی شود.

لازم به ذکر است هر خانواری که نسبت به درج اطلاعات نادرست اقدام کند یا اطلاعات خود را در سامانه درج نکند، از خدمات دولتی نمی‌تواند استفاده کند، بر این اساس این خانوارها مشمول دو برابر جرایم مالیاتی خواهند شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز