توقف نرخ سکه در میانه کانال 18 میلیونی/ قیمت روز طلا 23 آذر 1401

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 0.68 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 1 میلیون و 657 هزار و 200 تومان رسید. نرخ سکه نیز در مقایسه با روز گذشته 100 هزار تومان دیگر کم شد و در محدوده 18 میلیون و 550 هزار تومان قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ اونس برخلاف قیمت دلار رو به جلو رفت و اندکی بهبود پیدا کرد. امروز نرخ اونس نسبت به روز قبل 0.11 درصد بیشتر شد و در کانال هزار و 808 دلاری قرار گرفت. برخی تحلیلگران بر این باورند، در صورتی که سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا آسان‌تر شود، امکان پیشروی نرخ اونس تا مرز هزار و 832 دلاری وجود دارد. البته نرخ اونس برای رسیدن به این مرز قیمتی جدید، باید بتواند از مقاومت هزار و 820 دلاری عبور کند. گروهی از فعالان بازار طلای جهانی بر این باورند که این فلزگرانبها تا پایان سال 2022 امکان عبور از این مرز مقاومتی را نخواهد داشت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

دلیل جهش یکباره نرخ سکه چیست؟

امروز قیمت نیم سکه نسبت به روز گذشته 2.85 درصد بیشتر شد و در محدوده 12 میلیون و 250 هزار تومانی قرار گرفت. نرخ ربع سکه نیز در مقایسه با روز قبل 350 هزار تومان افزایش پیدا کرد و به مرز 9 میلیون و 250 هزار تومانی رسید. اما نرخ سکه گرمی تغییری نداشت و در همان محدوده 4 میلیون و 250 هزار تومانی خرید و فروش شد.

تحلیلگران بازار طلا و سکه بر این باورند بخشی از رشد قیمت سکه و جهش ناگهانی آن به جو روانی و هیجانی شکل گرفته در بازار ارز مربوط می‌شود. بازارساز برای کاهش نرخ سکه تلاش کرد، اما این اقدامات موثر واقع نشد و این فلزگرانبها توانست به کانال 18 میلیون تومانی برسد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز