توصیه هایی برای سفر به قبرس شمالی / راهنمای سفر به قبرس شمالی

قبرس-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

قبرس شمالی گوهری پنهان در دریای مدیترانه است. مناظر بکر سرسبز، مردمی خونگرم و صمیمی، برخورداری از تفریحات متعدد و مکان‌های عالی برای اقامت، باعث شده تا این کشور مورد استقبال گردشگران زیادی واقع شود. این سرزمین در مقایسه با قبرس جنوبی آرامش بیشتری به مسافران خود هدیه می‌کند.

کاماپرس در ادامه به راهنمای سفر به قبرس شمالی می‌پردازد.

بهترین ارز برای بردن به قبرس شمالی چیست؟

یورو، پوند استرلینگ و دلار آمریکا و همچنین لیر ترکیه در قبرس شمالی معامله می‌شود. صرافی‌های زیادی وجود دارند که در صورت نیاز، تغییر ارز از پوند به لیر ترکیه را با نرخ‌های بهتری نسبت به بانک‌ها و هتل‌ها انجام می‌دهند. بسیاری از گردشگران در سراسر جهان به ویژه ساکنین بریتانیا ترجیح می‌دهند پوند استرلینگ را در کشور قبرس شمالی به لیر ترکیه تبدیل کنند. مسلما به جهت رواج لیر در این جغرافیا و نزدیکی به ترکیه، زبان رسمی مردم قبرس شمالی ترکی است. اگرچه بسیاری از مردم به انگلیسی تسلط دارند. برخی نیز به زبان روسی و آلمانی صحبت می‌کنند.

بهترین زمان بازدید از قبرس شمالی

قبرس شمالی یک مقصد محبوب در تمامی ایام سال است، اما اگر طرفدار گرمای شدید تابستان یا زمستان‌های خنک نباشید، بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر هستند. درختان بادام و پرتقال در ماه مارس در کنار ارکیده‌های وحشی، شقایق‌ها و خشخاش قرمز تیره در کوه‌های بسپارمک شکوفا می‌شوند. در ماه‌های می، ژوئن و جولای، ساحل آلاگادی و نقاط شنی مخفی در شبه جزیره کارپاس، پناهگاه امنی برای لانه سازی لاک‌پشت‌های دریایی است. دیدن لاک‌پشت‌های ریز در حال تقلا به سمت دریا، حدود دو ماه پس از تخم‌گذاری، تجربه‌ای شگفت‌انگیز می‌تواند باشد. جشنواره تابستانی در ماه می و ژوئن با موسیقی سنتی ترکی-قبرسی در بلاپایس و فاماگوستا برگزار می‌شود. بندر گیرنه کمی دیرتر یعنی در ماه آگوست به جشن‌ و پایکوبی ‌می‌پردازد. سپتامبر زمان عالی دیگری برای رفتن به قبرس شمالی است. هوا همچنان گرم است، اما نه چندان آزاردهنده که مانع از خوشی شما در سفر شود. نوامبر و دسامبر در قبرس شمالی شب‌های خنکی را تجربه می‌کند. بنابراین اگر به دنبال اقامتگاهی مقرون‌به‌صرفه هستید، تخفیف‌های ماه دسامبر را از دست ندهید.

قبرس-کاماپرس

سیستم حمل‌‌ونقل عمومی

یکی ازمقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای رفت‌وآمد در قبرس شمالی استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی است. اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها به نام دلموس به راحتی در تمام نقاط شهر در دسترس هستند. دلموس‌ها در مسیر مشخصی با توقف‌های تعیین شده حرکت می‌کنند. اگر به دنبال کاوش در مناطق دور افتاده قبرس شمالی هستید، حمل‌ونقل عمومی ممکن است بهترین گزینه نباشد. دسترسی به برخی از روستاها و سواحل کوچک‌تر با اتوبوس دشوار است. در این مورد، اجاره ماشین احتمالا گزینه بهتری باشد.

جذاب‌ترین تفریحات در سفر به قبرس شمالی

در قبرس شمالی کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. قبرس یک مقصد گردشگری محبوب است و سالانه بیش از دو میلیون نفر را به خود جذب می‌کند. این کشور دارای فعالیت‌های سرگرم کننده فراوانی است. از پارک‌های آبی و قایق سواری تا پیاده روی و دوچرخه سواری، چیزی برای همه وجود دارد. می‌توانید یک روز فوق العاده را به سواحل شگفت انگیز آن اختصاص دهید. کودکان می‌توانند از ساختن قلعه‌های شنی، کاوش در استخرهای سنگی و جستجوی صدف‌های رنگارنگ برای جمع‌آوری لذت ببرند. شناگران باتجربه ممکن است غواصی را انتخاب کنند و نگاهی اجمالی به زندگی دریایی پرجنب‌وجوش در زیر سطح آب داشته باشند. بندر گیرنه مکانی عالی برای سفر با قایق است. چه به دنبال آرامش باشید یا یک گشت‌وگذار پر از سرگرمی با موسیقی را ترجیح بدهید، قبرس کشوری برای تمامی سلایق است.

فرهنگ غذایی در قبرس شمالی

با وجود تعداد زیادی رستوران و کافه، غذا خوردن در قبرس شمالی نمی‌تواند آسان باشد. غذاهای این سرزمین، بسیار متنوع و لذیذ هستند. شیش کباب تهیه شده از گوشت بره، موساکا به عنوان ترکیبی از سیب زمینی و بادامجان پخته شده و نوعی پیتزای نازک قبرسی از گزینه‌های پرطرفدار مردم محلی و مسافران است. علاوه‌بر غذاهای سنتی این سرزمین، انواع رستوران‌های بین المللی، منو آسیایی تا اروپایی خود را ارائه می‌دهند. قبرس برای هر ذائقه‌ای، حق انتخاب قائل می‌شود.

آژانس هواپیمایی آریاک سفر مجری برگزاری انواع تورهای داخلی و خارجی با 20 سال سابقه در صنعت گردشگری فعالیت می‌کند. این مجموعه تورهای لحظه آخری را با قیمت‌های ویژه در اختیار مسافران می‌گذارد. آریاک سفر چه در ایران و چه در سراسر جهان هتل‌های اقتصاد و لوکس را باکیفیتی قابل توجه به گردشگران معرفی می‌کند. کارشناسان مجموعه آریاک سفر، خدمات اخذ ویزا از جمله وقت سفارت، پر کردن فرم تقاضای ویزا، اخذ بیمه مسافرتی متناسب با ویزای درخواستی و غیره را در آژانس خود ارائه می‌کنند. کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر علاوه‌بر وبسایت به صفحه اینستاگرام، توییتر، لینکدین و کانال تلگرام، آپارات و یوتیوب مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آریاک سفر
آریاپی
روکش مارال
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “توصیه هایی برای سفر به قبرس شمالی / راهنمای سفر به قبرس شمالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز