تور یک روزه نفری چند از آب در می‌ آید ؟

تور یک روزه-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

با شروع فصل تابستان، تب سفر بین خانواده‌ها داغ می‌شود و باتوجه به هزینه‌های بعضا بالای تورهای مسافرتی، خیلی‌ها ترجیه می‌دهند که تورهای یک روزه و در اطراف شهر خود را تجربه کنند تا هم از اوقات فراغت نهایت استفاده را ببرند و هم با جاذبه‌های گردشگری آشنا شوند.

به گزارش کاماپرس، اغلب آژانس‌های گردشگری، تورهای متنوع با امکانات و قیمت‌های متفاوتی را به مسافران پیشنهاد می‌کنند و با اشاره به اینکه تورهای چند روزه به ازای هر نفر معمولا تا 7 و یا 8 میلیون تومان هم می‌رسد، با مهیا کردن تورهای یک روزه امکان گشت و گذار برای اغلب افراد را فراهم می‌کند.

در مورد تورهای یک روزه باید گفت، اگر مبدأ این تورها را تهران در نظر بگیریم استان مازندران و ارتفاعات آن نسبت به سایر استان‌ها بیشتر از سوی برگزارکنندگان سفر مورد توجه قرار می‌گیرند و گیلان، همدان و مناطق ییلاقی پایتخت در مرحله بعد قرار دارند. هزینه این تورها همگی به ازای هر نفر یک میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان در می‌آید، به بیان دیگر یک خانواده سه نفره برای سفری یک روزه، باید ۳میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان پرداخت کنند.

تور یک روزه-کاماپرس

از امکانات این تورها می‌توان به وعده صبحانه اشاره کرد که توسط تور به گردشگر ارائه می‌شود و توریست‌های شرکت‌کننده باید ناهار را به همراه داشته باشند. حمل‌ونقل این تورها هم اغلب با اتوبوس توریستی 44 نفره و مینی‌بوس صورت می‌گیرد و برخی از آنها که مسیر راحت‌تری دارند تنها به اتوبوس بسنده کرده‌‌‌اند. یکی از بهترین استان‌ها برای تور یک روزه توسط آژانس‌های گردشگری، مازندران‌‌‌ است. در یکی از این تورها بازدید از مرداب زیبای هسل، جنگل‌پیمایی در جنگل مشعل و تماشای جنگل‌های ثبت جهانی هیرکانی ثبت شده است.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

تور یک روزه به فیلبند

تور دیگری به همین استان، شامل گشت در ییلاق فیلبند و تماشای پدیده اقیانوس ابر (البته تشکیل این پدیده در منطقه بستگی به وضعیت آب و هوا دارد) و راهپیمایی در مراتع فیلبند است. همچنین جنگل‌پیمایی در جنگل‌‌‌های‌‌‌ الیمستان، دورنمای قله دماوند، پیاده‌‌‌روی و طبیعت‌‌‌گردی در جنگل‌‌‌های ثبت جهانی هیرکانی نیز از دیگر تورها به شمار می‌رود. یکی دیگر از تورها به مقصد رودخانه‌‌‌نوردی در رودخانه پلنگ‌دره، صخره‌‌‌های پوشیده از خزه و جنگل‌های ثبت جهانی هیرکانی گنجانده شده است. گیلان از دیگر مقاصد تورهای یک‌روزه است که در این تور از جنگل‌‌‌های درفک بازدید می‌کنید.

تور یک روزه-کاماپرس

پارک ملی لار و پیاده‌روی در رودخانه سفیدآب

به نقل از دنیای اقتصاد، در این تور طبیعت‌گردی در دامنه‌های درفک و دشت سی‌‌‌دشت و غار دربند رشی در نظر گرفته شده است. از دیگر تورها می‌توان به بازدید از دامنه‌‌‌های زیبای دماوند اشاره کرد. یکی دیگر از این تورها هم شامل آشنایی با حیات وحش و پوشش گیاهی پارک ملی لار همراه با کارشناس، پیاده‌‌‌روی در کرانه دریاچه سد لار و پیاده‌روی در رودخانه سفیدآب می‌شود. سوادکوه و ارتفاعات آن از دیگر مناطق جذاب برای گردشگری در فصل گرم سال است که به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات و مسیرهای راهپیمایی در میان جنگل به مقصدی برای سفر یک روزه تبدیل شده است.

بازدید از جنگل لفور

در یکی از این برنامه‌ها جنگل‌‌‌پیمایی در منطقه سوادکوه و ارفع‌‌‌ده، دورنمای قله ارفع‌کوه، بازدید و گشت اطراف چشمه پراُو (پرآب) گنجانده شده است، برنامه سفر تور دیگری در همین منطقه شامل جنگل‌‌‌پیمایی در جنگل‌‌‌های لفور و بازدید از هفت آبشار در منطقه جنگلی سواد‌‌‌کوه می‌شود. همدان به واسطه نزدیکی به تهران و هوای سرد از دیگر مقاصد تورهای خرداد و تابستان است.

بازدید از غار آبی علی‌صدر، گشت شهر سفال لالجین و خرید از کارگاه سفال از جمله برنامه‌های یکی از این تورهای یک‌روزه است. در استان مازندران تور دیگری هم تعریف شده که شامل پیاده‌روی در جنگل‌های هیرکانی، گشت جنگل‌های زیبای بلیران و دهکده توریستی بلیران می‌شود و گردشگران می‌توانند یک روز آخر خرداد را در این منطقه بگذرانند.

تور یک روزه-کاماپرس

انتهای پیام

مرتبط با : الی‌ گشتطاهاگشتلست سکندنامی گشت
رایانه کمک
آریاپی
روکش مارال
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز