تور گرجستان در کدام فصل پررونق تر است؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

تور گرجستان یکی از تورهای محبوب تابستانی است و مسافران زیادی را در فصل گرما به سوی خود می‌کشد. این کشور چهار فصل از ماه‌های ژوئن تا اکتبر (اواسط خرداد تا اواسط آبان) آب و هوایی معتدل و گرم دارد که آن را مقصدی دلنشین برای انواع فعالیت‌ها مانند کوهنوردی و ماهی‌گیری می‌کند. همچنین جشنواره‌های متعددی نیز در این ماه‌ها برگزار می‌شود و می‌توان از میوه‌ها یا محصولات زراعی تازه و خوشمزه آن لذت برد.

کاماپرس در این گزارش مزایای سفر به گرجستان در فصول مختلف سال را بررسی کرده و بهترین زمان سفر به این کشور را از دیدگاه سلایق توریستی متفاوت معرفی می‌کند.

زمان مناسب رزرو تور گرجستان از نظر آب و هوا

قبل از هر چیز در زمان رزرو تور گرجستان باید به این نکته توجه داشت که این کشور آب و هوای متنوعی در بخش‌های مختلف خود دارد. علت این تنوع در آب و هوا را می‌توان حضور کوه‌های قفقاز و دریای سیاه دانست. شرق گرجستان آب و هوای خشک‌تر و سردتری دارد و در مقایسه با آن می‌توان غرب این کشور را دارای آب و هوایی معتدل معرفی کرد.

بهترین زمان برای انتخاب تور گرجستان از نظر آب و هوایی، بین ماه‌های اردیبهشت تا مهر و آبان عنوان می‌شود. اواسط تیر تا اواسط شهریور (ژوئیه تا آگوست) اوج تعطیلات در گرجستان بوده و در این زمان گردشگران بیشتری هم در این کشور حضور دارند. افرادی که به باران علاقه دارند می‌توانند فصل پاییز را برای سفر انتخاب کنند که در این صورت حتما باید لباس مناسب داشته باشند، زیرا هر لحظه امکان بارندگی وجود دارد.

علاوه بر باران زیاد، از اوایل ماه سپتامبر بارش برف نیز در بخش‌های کوهستانی گرجستان شروع می‌شود. مهر و آبان بهترین زمان برای گردش در دشت‌های گرجستان و تجربه کردن آب و هوای خنک بوده و از این جهت برای طبیعت گردان جذابیت زیادی دارد.

در فصل زمستان نیز، تور گرجستان همچنان طرفداران خاص خود را دارد؛ در این فصل می‌توان تجربه‌ای متفاوت از کریسمس یا جشنواره‌ها و ورزش‌های زمستانی داشت و از تخفیف‌های مراکز خرید آن استفاده کرد. همچنین شیرینی‌های سنتی مانند گوزیناکی و میوه‌های زمستانی مانند نارنگی نیز در فصل‌های سرد جلوه بیشتری دارند. با این حال، از اواسط آبان تا اواسط اردیبهشت تور گرجستان رونق کمتری پیدا می‌کند و به دلیل سرما و یخبندان بخشی از گردشگران خود را از دست می‌دهد.

زمان مناسب رزرو تور گرجستان از نظر برگزاری جشنواره‌ها

در تور گرجستان جشنواره‌های خاصی برگزار می‌شوند که هر مسافری باید حداقل در یکی از این جشنواره‌ها شرکت کند؛ از جمله فصل‌های پر جنب و جوش از نظر برگزاری جشنواره‌ها نیز فصل بهار و تابستان است. برای مثال جشن عید پاک در ماه آوریل و جشن توشوبا در ماه آگوست جذابیت زیادی برای مسافران دارند. از دیگر جشنواره‌های مهم این کشور می‌توان به جشن آب، جشن موسیقی و فرهنگ یا جشن عید نوروز در اول فروردین اشاره کرد.

جشنواره هولی یا رنگ در ماه مارس، جشن روز استقلال گرجستان و جشنواره گل در ماه می و جشنواره بین‌المللی تئاتر و فیلم در ماه اکتبر از دیگر جشنواره‌های متنوع این منطقه هستند. این زمان بندی نشان می‌دهد که علاوه بر بهار و تابستان، در دیگر فصل‌ها نیز می‌توان جشنواره‌های خاص را در گرجستان پیدا کرد، با این حال بیشتر افراد جشنواره‌های تابستانی را ترجیح می‌دهند.

زمان مناسب رزرو تور گرجستان از نظر بازدید از بناهای تاریخی

برای افرادی که به بناهای تاریخی علاقه دارند، هر زمان و فصلی می‌تواند مناسب باشد. با این حال توجه به برخی نکات می‌تواند تجربه تور گرجستان برای این افراد را دل انگیزتر کند. در فصول سرد سال و زمان یخبندان مسافران کمتری در گرجستان حضور دارند و از این جهت بازدید از بناهای تاریخی که در مناطق شهری واقع شده‌اند، با آرامش بیشتری اتفاق می‌افتد و اما بازدید از بناهای تاریخی صعب العبور سخت خواهد بود.

در فصول گرم و معتدل سال بازدید از بناهای تاریخی به دلیل ازدحام جمعیت ممکن است آزاردهنده باشد و به‌طور کامل و با خیال راحت نتوان از این بناها دیدن کرد. با این حال در زمان‌های بسیار گرم‌تر و در اوج گرما مانند ماه مرداد می‌توان بازدیدی به نسبت کامل را تجربه کرد.

زمان مناسب رزرو تور گرجستان از نظر خرید

بهترین زمان رزرو تور گرجستان برای علاقه مندان به خرید را باید در ماه‌های سرد و زمستانی دانست. البته در ماه‌های بسیار گرم و اوج تابستان نیز می‌توان سفری جذاب را تجربه کرد. سفر در این دو زمان به دلیل کم بودن تعداد مسافران ارزان‌تر تمام می‌شود و همچنین امکان استفاده از تخفیف‌های مختلف را در اختیار گردشگران و خریداران قرار می‌دهند. البته در نهایت باید دانست که فصل زمستان از این جهت اهمیت بیشتری برای مسافران دارد.

نهال گشت، بهترین گزینه برای رزرو تور گرجستان

آژانس مسافرتی “نهال گشت” یکی از بهترین آژانس‌های مسافرتی که خدمات تورهای داخلی و خارجی متنوعی دارد، برگزاری تورهای متفاوتی را برای دیدن گرجستان در برنامه کار خود قرار داده است؛ از جمله تورهایی که از طریق سایت نهال گشت می‌توان در آن‌ها حضور داشت، می‌توان به تور 5 روزه تفلیس با شروع قیمت از 11.5 میلیون تومان و تور 4 روزه باتومی با شروع قیمت حدودی از 18 میلیون تومان در تابستان 1403 اشاره کرد.

همچنین نهال گشت تورهای متنوع دیگری نیز برای گرجستان در نظر گرفته که با مراجعه به سایت آن با آدرس https://nahalgasht.com می‌توان با این تورها و خدمات آن‌ها آشنا شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید با تماس با شماره تلفن 0219100811  اطلاعات دقیق‌تری را دریافت کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : نهال گشت
آهن رویال
روکش مارال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز