تمام اعداد و ارقام سعید جلیلی زیر سوال رفت

جلیلی- کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

سعید جلیلی، نامزد دوره دوم چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، در دومین مناظره تلویزیونی که سه‌شنبه شب روی آنتن رفت، اعداد و ارقام عجیبی درباره رشد اقتصادی در دهه 90 ارائه کرد که زیر سئوال رفت.

به گزارش کاماپرس، عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی ایران با انتشار ویدئویی که در صفحه مجازی حامیان دکتر مسعود پزشکیان، رقیب جلیلی در انتخابات پیش‌رو منتشر شده، می‌گوید: من هم مثل شما، مناظره شب گذشته را دیدیم و تصمیم نداشتم که واکنشی نشان دهم، اما صحبت‌های آقای جلیلی و آمار و ارقام ارائه شده، مرا مجبور کرد تا نکاتی را با شما در میان بگذارم.

این سیاستمدار اصلاح‌طلب که در انتخابات گذشته ریاست‌جمهوری در سال 1400 نامزد بود، ادامه داد: جلیلی می‌گوید که در سه سال گذشته رشد اقتصادی بالایی داشته‌ایم اما او واقعیت‌ها را نمی‌گوید. ایران در سال‌های 95 و 96 و پس از امضای برجام رشد اقتصادی سالانه 8 درصد داشته است؛ همان رشدی که جلیلی آرزوی آن را دارد. این در حالی است که رشد اقتصادی ایران در نیمه نخست سال 1400، حدودا 4 درصد بوده است.

همتی افزود: جلیلی درباره میزان تورم هم دروغ گفته است؛ در فروردین 1402 تورم نقطه به نقطه 69 درصد بود که در طول تاریخ 80 ساله کشور بی‌سابقه بوده است.

جلیلی در این مناظره گفته بود که دولت ابراهیم رئیسی تورم حداقل 60 درصد را به ارث برد و آن را به حدود 40 درصد رساند. این در حالی است که طبق گزارش‌ها در این دوران در برخی از اقلام مصرفی شاهد تورم 80 درصدی بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

او همچنین خطاب به جلیلی تاکید می‌کند: شما یک دهه تمامی کشور را معطل نتیجه مذاکرات کردید. از آن دوران تاکنون 80 درصد کشور عقب افتاده است. فکر می‌کنم که شما از روابط بین‌الملل اطلاعی ندارید. بهترین کشورهای دوست ما اکنون چین و عراق هستند که آن‌ها هم پول ما را نمی‌دهند.

انتهای پیام

 

روکش مارال
آریاپی
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز