تماشای جاذبه های گردشگری ترکیه با تور ازمیر

تور ازمیر - کاماپرس
ژیوار

اگرچه استانبول و آنتالیا مقصد اول بسیای از گردشگران تور ترکیه است، اما کسانی که از ازدحام و شلوغی این دو شهر به­ویژه در پیک گردشگری گریزان هستند، گزینه سومی به نام تور ازمیر را در برنامه سفر خود قرار می‌دهند. ازمیر به شلوغی دو شهر دیگر از لحاظ تعداد گردشگران نیست، ولی زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری این شهر ساحلی حتی با آن دو برابری می‌کند.

کاماپرس در این گزارش به معرفی اماکن دیدنی قابل بازدید در تور ازمیر پرداخته است.

موزه روباز آگورا

ازمیر یکی از شهرهای تاریخی ترکیه بوده و گواه آن نیز وجود برخی از ساختمان‌های باستانی در این شهر است. یکی از این ساختمان‌ها موزه روباز آگورا است که در داخل این شهر در معرض بازدید گردشگران تور ازمیر قرار دارد.

این موزه فضای باز از معدود آگوراهای باستانی برجای مانده از دوران کهن محسوب می‌شود. این مکان توسط اسکندر بنا نهاده شده است و گورستان‌های باستانی و قدیمی از جمله گورهای مسلمانان نیز در این فضا قابل مشاهده است.

برخی از مجسمه‌های مربوط به خدایان یونان باستان و الهه‌هایی که در آن زمان مورد پرستش بودند نیز به صورت کاملا سالم در این مکان نگهداری می‌شود.

دریان سفر امید

پارک حیات وحش ازمیر

یکی از دیدنی‌های خاص تور ازمیر، پارک حیات وحش این شهر است. این پارک یک باغ وحش نیست و در آن از قفس استفاده نشده است. حیوانات در این پارک آزادانه رفت و آمد می‌کنند و حضور در این پارک، حس حضور در سافاری را به بازدیدکنندگان خواهد داد.

در این پارک که بزرگترین پارک حیات وحش اروپا نیز هست، انواع فیل، شیر، گربه وحشی، پرندگان شکاری، کفتار، گرگ، میمون و سایر حیوانات و جوندگان قابل مشاهده است. همچنین علاوه بر طبیعت و فضای سبز بی‌نظیر، این پارک دارای امکانات رفاهی و انواع فروشگاه‌ برای گردشگران نیز هست.

پارک حیات وحش ازمیر

موزه نقاشی و مجسمه ازمیر

مردم ازمیر در ترکیه به هنردوستی و کتابخوانی معروف هستند و وجود انواع موزه‌های خاص هنری در این شهر گواه این موضوع است. یکی از موزه‌های خاص که بازدید از آن در تور ازمیر تدارک دیده شده، موزه نقاشی و مجسمه ازمیر است.

بیش از 500 اثر از هنرمندان قدیمی و معاصر ترکیه در این موزه نگهداری می‌شود که شامل 35 سرامیک و 37 مجسمه است. در کنار این آثار، 49 اثر خلق شده با چوب و بیش از 400 نقاشی نیز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

موزه نقاشی و مجسمه ازمیر

محله آل سانجاک ازمیر

محله آل سانجاک از محله­‌هایی است که هر گردشگر حداقل باید یک بار از آن دیدن ‌کند. می‌توان در این محله زیبا گردش و از مغازه‌ها خرید‌ کرد، در کافه‌ها و رستوران‌های آل سانجاک از مزه‌های خاص ترکیه و ازمیر لذت برد و در عین حال با مردم این شهر نیز به گپ و گفت­وگو پرداخت.

این محله بزرگ از چندین خیابان تشکیل شده است و در نزدیکی بندرگاه ازمیر قرار دارد؛ به همین دلیل از این بخش به عنوان مرکز همیشه فعال ازمیر نیز یاد می‌شود.

محله آل سانجاک ازمیر

شهر باستانی افه‌سوس

علاقه‌مندان آثار باستانی حتما در تور ازمیر باید به شهر باستانی افه‌سوس نیز سر بزنند. این منطقه باستانی که برخی از بناهای آن سالم مانده‌، یادگار دوران کهن از یکی از عجایب هفتگانه جهان است. قدمت این شهر به قرن‌ها قبل از میلاد مسیح و دوره‌ای که انسان به تازگی از سنگ‌های بزرگ  برای ساختمان سازی استفاده می‌کرد، می‌رسد. بیشتر معماری این مکان به یونان باستان مرتبط است. این شهر که در نزدیکی ازمیر قرار دارد، زمانی دومین شهر بزرگ جهان با 250 هزار نفر جمعیت بود.

نیایشگاه بزرگ آرتمیس به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان در این شهر قرار داشت و هم اکنون ویرانه‌های آن قابل بازدید است. این نیایشگاه در سال 401 میلادی تخریب شد.

تور ازمیر - کاماپرس

خرید تور ازمیر از «سلام پرواز»

آژانس مسافرتی سلام پرواز ایرانیان جزو آژانس‌های برتر ایران در زمینه ارائه تورهای داخلی و خارجی بوده که در طول بیش از یک دهه فعالیت مستمر خود، خدمات نوینی را به گردشگران ارائه کرده است. برگزاری تورهای داخلی و خارجی، رزرو بلیط پروازهای بین‌­المللی و هتل در شهرهای مختلف جهان از جمله خدمات سلام پرواز است.

علاقه­‌مندان برای خرید تور ازمیر و استفاده از سایر خدمات سلام پرواز می­‌توانند به وبسایت salamparvaz.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02122224444 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : سلام پرواز
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان