تماشای اماکن دیدنی گرجستان با تور باتومی

تور باتومی - کاماپرس
ژیوار

باتومی از شهرهای توریستی کشور گرجستان و منطقه قفقاز بوده که در حاشیه دریای سیاه واقع شده است. این شهر مجموعه‌ای رویایی از باغ‌های سرسبز، کلکسیون‌های گیاهان عجیب دنیا، مزارع چای، باغ‌های مرکبات، امکانات تفریحی ساحلی و فستیوال‌ها و کنسرت‌های بین‌المللی است. به علت فاصله بسیار کم باتومی با ایران، سالانه بسیاری از ایرانیان برای گذراندن تعطیلات خود تور باتومی را انتخاب می‌کنند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی جاذبه‌ها، محله‌ها و غذاهای سنتی و معروف تور باتومی و همچنین بهترین زمان سفر به باتومی ‌پرداخته است.

اماکن معروف و دیدنی باتومی

باتومی علاوه‌ بر اینکه یک شهر جذاب ساحلی مخصوص تفریحات آبی است، محلی برای برگزاری کنسرت‌ها، کلوپ شبانه و فتسیوال‌های بی‌نظیر نیز به‌شمار می‌رود. در کنار این موارد، باتومی جاذبه‌های گردشگری بسیاری هم برای دیدن دارد. از جاذبه‌های تور باتومی می‌توان به مجسمه علی و نینو یا همان مجسمه عشق، کلیسای جامع مادر مقدس، دلفیناریوم باتومی، بلوار باتومی، تله کابین آرگو، میدان پیازا، باغ ژاپنی، تئاتر تابستانی، باغ گیاه شناسی، برج باتومی، آکواریوم باتومی، پارک ۶ می، دریاچه نوریگل، باغ وحش باتومی، موزه هنر آجارا، کلیسای جامع، موزه باستان شناسی و میدان تفلیس اشاره کرد. ساحل ایوریا، آکوا پارک، کواریاتی و بهشت سبز نیز از سواحل تفریحی باتومی محسوب می‌شوند که در تور باتومی می­توان از آنها دیدن کرد.

تور باتومی - کاماپرس

گشت و گذار در محله‌های معروف و دیدنی باتومی

منطقه ساحلی: این منطقه، محل مخصوص تفریحات جذاب ساحلی است که در آن کافه، بار و رستوران‌های بسیاری وجود دارد و مکانی مناسب برای دوچرخه‌سواری نیز به‌ شمار می‌رود. بلوار باتومی و چند ساختمان معروف شهر هم در آنجا واقع شده‌اند. بلوار مشهور باتومی در امتداد ساحل دریای سیاه قرار گرفته و فواره‌های موزیکال آن بسیار دیدنی است.

دریان سفر امید

خیابان روستاولی: این منطقه، جمعیت و جنب‌وجوش زیادی نسبت به سایر مناطق باتومی دارد. بسیاری از مشهورترین هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های باتومی در این خیابان قرار دارند. فاصله روستاولی با ساحل زیاد نیست و مانند بلوار باتومی در امتداد ساحل دریای سیاه واقع شده است. دلفیناریوم باتومی و پارک زیبای ۶ می نیز در در این خیابان قرار دارند.

منطقه گرگی لادزه: خیابان زوراب گرگی لادزه نیز منطقه‌ای شلوغ در باتومی است؛ چراکه دارای بوتیک‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های مدرن با چهره‌ای امروزی است. دریاچه نورگیل در بخش شرقی این محله قرار گرفته و فاصله دلفیناریوم باتومی با خیابان گرگی لادزه بسیار کم است. فاصله این خیابان با ساحل حدود یک کیلومتر بوده و باغ وحش و موزه هنر آجارا هم در این منطقه قرار گرفته‌ است.

منطقه چاوچاوادزه: این خیابان، مرکز شهر باتومی محسوب می‌شود که همواره شلوغ، پر جنب‌وجوش و پرسرو‌صداست. جاذبه‌های گردشگری مختلفی مانند کلیسای جامع، موزه باستان‌شناسی و میدان تفلیس در این خیابان واقع شده‌اند. فاصله این خیابان با ساحل و دریا نیز حدود ۲۰ دقیقه است.

منطقه پارک آبی: منطقه پارک آبی، محله‌ای دور از مرکز شهر، اما نزدیک به ساحل و امکانات تفریحی آبی است. این منطقه برای افرادی که صرفا به دنبال سفر تفریحی با تور باتومی هستند بسیار مناسب است. این منطقه دارای کافه‌، بار و رستوران‌های متعددی بوده که رستوران مشهور خانه وارونه باتومی و پارک آبی نیز در آن واقع شده است.

تور باتومی - کاماپرس

بهترین زمان سفر به باتومی

شهر باتومی دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است. در این شهر ساحلی نیمه گرمسیری خبری از سرما یا گرمای شدید نیست. اوج گرمای باتومی در مرداد و شهریور با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد و اوج سرما متعلق به دی و بهمن با کمینه دمای ۵ تا ۷ درجه سانتی‌گراد است؛ به همین خاطر با تور باتومی در تمامی ماه‌های گرم سال می‌توان از تفریحات و ورزش‌های آبی و ساحلی این منطقه لذت برد، اما به طور کلی بهترین زمان سفر با تور باتومی، اواخر خرداد تا اواخر شهریور است.

غذاهای سنتی باتومی

در تور باتومی علاوه‌ بر آنکه می‌توان از غذاهای دریایی لذت برد، امکان آشنایی با فرهنگ غذاهای سنتی گرجی نیز وجود دارد. از انواع غذاهای سنتی تور باتومی می‌توان به خینکالی (به شکل لقمه گوشت)، اوستری (نوعی خوراک گوشت)، لوبیو (نوعی خوراک لوبیا)، خاچاپوری (صبحانه سنتی گرجی‌ها که تخم‌ مرغ را داخل نان‌های قایقی شکل سرو می‌کنند)، پی‌خالی (توپک‌های خمیری و سبز رنگ که با سبزیجات معطر، گردو و ادویه مخصوص تهیه می‌شوند)، چخ بیلی (نوعی سوپ گوشت گاو یا مرغ با سبزیجات تازه مانند ترخون)، چاناخی (خوراک شبیه به تاس کباب که با گوجه فرنگی، بادمجان، سیب زمینی، سبزیجات، سیر و گوشت بره درست می‌شود) و همچنین چاکاپولی (خوراکی از گوشت بره یا گوساله همراه با سس گوجه سبز، پیاز، برگ ترخون، فلفل سبز، سیر و چندین سبزی تازه مانند جعفری، نعناع، شوید و گشنیز) اشاره کرد.

تور باتومی- کاماپرس

خرید تور باتومی از «راز آسمان پایتخت»

شرکت خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی راز آسمان پایتخت از ابتدای فعالیت خود، تسهیل فرآیند حمل و نقل و اقامت گردشگران را در سراسر ایران و جهان در دستورکار خود قرار داده است. ارتباط مداوم با ایرلاین‌های داخلی و خارجی، کسب نمایندگی فروش بلیط قطارهای مسافرتی، داشتن گارانتی هتل در سراسر ایران و ارتباط مستقیم با هتل‌های خارجی در تمامی نقاط جهان در کنار تیم پشتیبانی حرفه‌ای دلیل موفقیت این آژانس بوده است.

متقاضیان براي رزرو تور باتومی می‌توانند به نشانی تهران، خیابان شریعتی، ابتدای خیابان بهشتی، پلاک32 مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02157691000 تماس بگیرند. همچنین برای تسهیل فرآیند خرید خود می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی https://www.asemanpaytakht.com اقدام کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : راز آسمان پایتخت
نهال گشت
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز