تفاوت خرید طلای آب شده و طلای زینتی چیست؟

طلا - کاماپرس
ژیوار

طلا در بازار انواع مختلفی مانند طلای آب شده، طلای زینتی و طلای بدون اجرت دارد. بیشتر افراد هنگام خرید طلا برای سرمایه‌گذاری دچار تردید در نوع طلای انتخابی می‌شوند. طلای آب شده، ماده‌ اولیه کارگاه‌های طلاسازی است و از ذوب طلاهای دست دوم و شکسته ساخته می‌شود. عدم پرداخت اجرت ساخت، معاف بودن از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، ثابت بودن عیار در معاملات طلا، نداشتن حباب قیمتی و نداشتن سود 7 درصد طلافروش از مزایای خرید طلای آب شده است. در مقابل، اجرت ساخت هنگام خرید طلای زینتی محاسبه می­شود، اما در زمان فروش، وزن جواهر و نگین و همچنین اجرت تولید، از آن کسر خواهد شد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی تفاوت خرید طلای آب شده و طلای زینتی ‌پرداخته است.

طلا - کاماپرس

تفاوت خرید طلای آب شده و طلای زینتی

اجرت ساخت: خرید طلای آب شده، اجرت ساخت ندارد و معاف از معالیات بر ارزش افزوده است؛ چراکه عملیات ساختی روی طلا انجام نشده است و به همین دلیل، خرید این نوع طلا برای سرمایه‌گذاری انتخاب هوشمندانه‌تری به نظر می‌رسد.

میزان خلوص و ارزش: منظور از خلوص طلا، ارزش آن در طول زمان است. عیار طلای آب شده معمولا 18 است؛ یعنی از خلوص بالای 70 درصد برخوردار است؛ بنابراین کمتر در معرض کاهش ارزش قرار می‌گیرد. در مقابل، طلای زینتی معمولا خلوص کمتری دارد که باعث می‌شود ارزش آن‌ کمتر حفظ شود.

دریان سفر امید

مقاومت در برابر خوردگی: طلای آب شده از آلیاژ ویژه‌ای ساخته شده که در برابر خورندگی مقاومت بالایی دارد و مانع کاهش ارزش فلز در طول زمان می‌شود. در مقابل، طلای زینتی مقاومت کمتری در برابر خورندگی و ضربه دارد و به مرور زمان ممکن است ارزش خود را از دست دهد.

قابلیت نقد شوندگی: طلای آب شده به دلیل خلوص زیاد و استانداردهای بین‌المللی، به راحتی و بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی در بازار معامله می‌شود؛ بنابراین سرمایه‌گذار می‌تواند هر زمان که نیاز به نقدینگی داشت، آن را بفروشد. در مقابل، طلای زینتی ممکن است به دلیل طراحی خاص یا خلوص کمتر، چندان مورد توجه خریداران طلا قرار نگیرد و فروش آن به آسانی طلای آب شده انجام نشود.

طلای آب شده بخریم یا طلای زینتی؟

تصمیم‌گیری برای خرید طلای آب شده یا زینتی تا حد زیادی به انتظارات شما از خرید طلا و نحوه استفاده‌تان از آن بستگی دارد. به عنوان نمونه اغلب خانم‌ها خرید طلای زینتی را برای سرمایه‌گذاری ترجیح می‌دهند؛ چراکه با خرید این نوع طلا هم می‌توانند از طلا در استایل خود استفاده کنند و هم نوعی پس‌انداز داشته باشند. با این حال، اگر صرفا قصد سرمایه‌گذاری مالی دارید، خرید طلای آب شده، گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

طلا - کاماپرس

انواع روش‌های سرمایه‌گذاری با خرید طلای آب شده

خرید فیزیکی طلای آب شده: در این روش، فرد با مراجعه حضوری به طلافروشی می‌تواند طلای آب شده‌ مورد نیاز خود را خریداری کند. البته این روش خرید طلای آب شده، با محدودیت ساعات کاری طلافروشی‌ها و همچنین مساله قابل اعتماد بودن آن‌ها روبه‌رو است.

خرید آنلاین طلای آب شده: خرید طلای آب شده از طریق وبسایت‌های خرید طلا مورد توجه بسیاری از افراد است. این روش محدودیتی ندارد؛ چراکه در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته حتی در ایام تعطیل نیز می‌توان سرمایه خود را با خرید طلای آب شده حفظ یا در صورت نیاز، طلای آب شده‌ خود را به پول نقد تبدیل کرد.

خرید طلای آب شده از «طلاسی»

طلاسی، وبسایت خرید و فروش آنلاین طلای خام و بدون اجرت است. این مجموعه نقدشوندگی سریع دارایی را تضمین می‌کند تا در هر زمانی از شبانه روز بتوان طلای خود را در سایت طلاسی به فروش رساند و وجه آن را در سریع‌ترین زمان دریافت کرد. با استفاده از خدمات این مجموعه مانند مشاهده قیمت روز طلا، خرید آنلاین طلا و امثال آن می‌توان در کوتاهترین زمان ممکن و با تضمین اصالت محصول، خرید خود را انجام داد.

علاقه‌مندان برای خرید حضوری از طلاسی می‌توانند به نشانی تهران، میدان هروی، بازار طلای هروی سنتر، پلاک B44  یا برای تسهیل فرآیند خرید خود به صورت آنلاین به نشانی اینترنتی https://talasea.ir مراجعه کنند. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان طلاسی می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته با شماره تلفن 02191690818 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : طلاسی
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان