تفاوت اصلی سمپل و دکانت در تست عطر/ نکاتی که باید بدانیم

تورهای مسافرتی لحظه آخر

اگر شما هم اهل خریداری عطرهای اورجینال هستید حتما برایتان اتفاق افتاده که بخواهید قبل از پرداخت هزینه‌‌ی بالای خرید یک عطر دلخواه، عطر را تست کنید و پس از اطمینان از ماندگاری  و خط بوی عطر آن را خریداری کنید. بنابراین اینکه تفاوت بین سمپل و دکانت را در زمان تست عطر بدانید اهمیت زیادی دارد.

کاماپرس در این گزارش درباره تفاوت اصلی سمپل و دکانت در زمان تست عطر نکاتی را ارائه خواهد داد.

سمپل عطر چیست؟

شاید بهتر باشد قبل از اینکه اصلا بخواهیم به تفاوت دو واژه سمپل و دکانت بپردازیم معنای هر کدام را بدانیم. به طور کلی سمپل به معنای بخش کوچکی از یک شی‌ء بزرگ است که تمام ویژگی‌ و کیفیت آن را نشان می‌دهد. بر اساس این تعریف می‌توانیم بگوییم سمپل یک عطر، یک نمونه با حجم 1 تا 3 میلی‌لیتری است که کمپانی‌های معروف عطرسازی آن را تولید و به بازار عرضه می‌کنند تا شما بتوانید قبل از خرید، ان را تست و سپس خریداری کنید.

سمپل عطر

استفاده از سمپل عطر چه کاربردی دارد؟

شما می‌توانید با تهیه سمپل عطر که هزینه آن بسیار پایین‌تر از عطر اورجینال است، آن را در موقعیت‌های مختلف تست کنید و پس از گذشت 2 یا 3 روز در صورت رضایت، عطر اصلی را خریداری کنید. اما نکته مهم این است که شما باید سمپل را با فاصله مشخصی روی پوست اسپری کنید چراکه ممکن است با اسپری کردن آن در فاصله کم بوی سمپل، با رایحه اصلی مطابقت نداشته باشد.

نکته بعدی این است که بعد از مدتی که از سمپل عطر استفاده می‌کنید از شدت آن کم می‌شود و رایحه اولیه خود را از دست می دهد بنابراین بهتر است کمی زمان دهید تا نت‌های دیگر عطر را نیز استشمام کنید. سمپل عطر را در ساعات مختلف روز امتحان کنید تا در نهایت به خوبی با رایحه آن آشنا شوید و انس بگیرید و در نتیجه انتخاب مناسبی داشته باشید.

این شیوه که یک برند سمپل عطر خود را در اختیار مردم قرار دهد چندان در میان تمام برندها رایج نیست و بسیاری از برندها ترجیح می‌دهند همان نسخه اصلی محصول خود را به فروش برسانند. اما بسیاری از شرکت‌های عطرسازی معروف همچون کلوین کلاین، امواج، ورساچه، جورجیو آرمانی، شنل و… نیز سمپل عطرهای خود را در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

دکانت عطر چه ویژگی‌هایی دارد؟

دکانت عطر به این صورت است که آن عطر یا ادکلن از ظرف اصلی خود به یک ظرف نمونه استریل منتقل می‌شود. هنگام تهیه دکانت از عطر اصلی، فقط از تکنیک‌های استریل و آسپتنیک استفاده می‌شود بنابراین می‌توان گفت که دکانت همان نمونه کوچکی از عطر اصلی است که با حجم بالاتر از 1 میل و در بسته‌های کوچک به فروش می‌رسد.

تفاوت بین دکانت و سمپل چیست؟

تنها دلیل تفاوت دکانت و سمپل در شیوه عرضه و توزیع آن‌ها است. تفاوت بسیار مهم و اصلی این است که سمپل‌های عطر توسط خود کمپانی و در یک حجم مشخصی در بازار عرضه می‌شوند اما دکانت یا دستریز اینطور نیست و توسط فروشنده‌های عطر تهیه می‌شوند و به فروش می‌رسند. به دلیل اینکه دکانت در بسته‌بندی اورجینال به فروش نمی‌رسد می‌تواند برای افراد بسیاری، این نگرانی را ایجاد کند که همان عطر اصلی نباشد و نمونه تقلبی را خریداری کنند. برای این مسئله نیز راهکار وجود دارد و آن هم این است که با خرید از فروشگاه‌های معتبر می‌توانید نسخه اصلی دکانت عطرهای مختلف را با آسودگی خیال و بدون نگرانی از تقلبی بودن آن‌ها خریداری کنید.

بیشتر بدانید:

چرا بهتر است قبل از خرید عطر اصلی دکانت یا سمپل آن را خریداری کنیم؟

عطرهای اورجینال معمولا قیمت بسیار بالایی دارند اما از آن‌جایی که یک عطر پس از اسپری کردن با گذر زمان نت‌های متفاوتی دارد، ممکن است که موردپسند شما نباشد و نتوانید از آن استفاده کنید بنابراین استفاده از سمپل یا دکانت به شما هم در شناسایی سلیقه بویایی یک عطر می‌تواند کمک کند و هم اگر اهل داشتن یک رایحه ثابت نیستید و دوست دارید به عطر خود تنوع دهید از این طریق می‌توانید با قیمتی مناسب‌تر از عطر اورجینال،  آن رایحه را تجربه کنید.

انتهای پیام

 

مرتبط با : عطرسرامیثم عطر
آهن رویال
روکش مارال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز