تفاوت آزمون مدارس تيزهوشان با سایر مدارس

مدارس تیزهوشان - کاماپرس
ژیوار

هر ساله داوطلبان زیادی برای قبولی در آزمون مدارس تيزهوشان با یکدیگر رقابت می‌کنند، اما فقط تعداد کمی موفق می‌شوند؛ چرا که برای قبولی در آزمون ورودی نه فقط تسلط به منابع درسی، بلکه آمادگی روانی نیز مهم است که البته فقط درصد کمی به آن توجه می‌کنند. آموزش سنتر در این گزارش به بررسی تفاوت آزمون ورودی مدارس معمولی و آزمون مدارس تيزهوشان و ارائه نکات لازم برای قبولی در آزمون ورودی پرداخته است.

تفاوت آزمون مدارس تیزهوشان با آزمون‌های معمولی

آزمون مدارس تيزهوشان از چهار جنبه اصلی با آزمون‌های ورودی مدارس معمولی متفاوت است که توجه به این تفاوت‌ها می‌تواند نقش مهمی در قبولی در آزمون مدارس تيزهوشان داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

  • سطح دشواری سوالات: سوالات آزمون مدارس تيزهوشان معمولاً پیچیده‌تر و چالشی‌تر بوده و نیازمند داشتن توانایی‌های تحلیلی و تفکر انتقادی بالاتری است. سطح سوالات آزمون مدارس تيزهوشان معمولا فراتر از مباحث مطرح شده در کتب درسی است و به همین علت داوطلبان شرکت در آزمون مدارس تيزهوشان برای قبولی در آزمون ورودی لازم است که در کلاس‌های آمادگی آزمون مدارس تيزهوشان شرکت کنند تا علاوه بر تسلط به مباحث و نوع سوالات آزمون، موفق به کسب آمادگی روانی برای آزمون ورودی شوند؛ چرا که سوالات این آزمون از مباحثی است که معمولا دانش‌آموزان کمتر به آن تسلط دارند و ممکن است سر جلسه آزمون مدارس تيزهوشان دچار اضطراب شوند و تمرکز خود را از دست دهند.
  • در مقابل، سوالات آزمون‌های مدارس معمولی به طور کلی ساده‌تر و قابل پیش‌بینی‌تر است و بیشتر مبتنی بر مفاهیم پایه‌ای کتاب‌های درسی و به صورت کلی مطالبی هستند که معلمان در کلاس‌های درسی مطرح می‌کنند و نیاز به مطالعه‌ای فراتر از این حد نیست.
  • نوع سوالات: در آزمون مدارس تيزهوشان، سوالات بیشتری از نوع هوش و استعداد تحلیلی طرح می­شود که توانایی‌های ذهنی دانش‌آموزان را ارزیابی می‌کند. سوالات آزمون مدارس تيزهوشان طوری طراحی می‌شود که فقط داوطلبانی که از قبل برای آزمون تمرین کرده‌اند و با نوع سوالات آشنایی دارند، موفق به قبولی در آزمون ورودی این مدارس می‌شوند. سوالات آزمون مدارس تیزهوشان از مبلحثی مانند هوش و خلاقیت، ادبیات، ریاضی و علوم طراحی می‌شود؛ این درحالی است که در آزمون‌های مدارس معمولی، بیشتر سوالات از مطالب درسی و کتاب‌های استاندارد مدرسه است.
  • هدف آزمونهدف آزمون مدارس تيزهوشان، شناسایی دانش‌آموزانی با استعدادهای خاص و توانایی‌های برتر ذهنی است؛ چرا که در مدارس تیزهوشان دروس با سطحی بالاتر از مدارس عادی تدریس می‌شود و به همین علت لازم است که دانش‌آموزان توانایی‌های ویژه داشته باشند و از قبل برای قبولی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و کسب آمادگی روانی برای آزمون ورودی، در کلاس‌های آمادگی آزمون مدارس تيزهوشان شرکت کنند. این در حالی است که در آزمون‌های مدارس معمولی سطح سوالات طوری است که هدف آن بیشتر سنجش یادگیری مطالب درسی پایه و توانایی‌های حداقلی دانش‌آموزان است.
  • رقابت و پذیرش: رقابت در آزمون مدارس تیزهوشان بسیار بیشتر است؛ چرا که تعداد داوطلبان آزمون مدارس تيزهوشان بسیار بیشتر از آزمون مدارس عادی است و اکثر داوطلبان از قبل در کلاس‌های آمادگی آزمون مدارس تيزهوشان شرکت می‌کنند تا بر مباحث آزمون تسلط داشته باشند. از بین همین تعداد نیز فقط تعداد  محدودی از دانش‌آموزان با عملکرد برتر پذیرفته می‌شوند؛ در حالی که در آزمون‌های مدارس معمولی، سطح رقابت کمتر است؛ چرا که تعداد داوطلبان کمتر و سوالات مطرح شده نیز ساده‌تر است و بیشتر دانش‌آموزان می‌توانند وارد مدارس عادی شوند.

قبولی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان با شرکت در کلاس­های «مؤسسه موفقیت»

مدارس تیزهوشان - کاماپرس

 

دریان سفر امید

همانطور که بیان شد، داوطلبان برای قبولی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان باید حتما در کلاس‌های آمادگی آزمون مدارس تيزهوشان شرکت کنند. برای این منظور نیز لازم است که داوطلبان درباره سوابق و آمار قبولی مؤسسه برگزار کننده این کلاس­ها تحقیق کنند. یک مؤسسه خوب باید استعدادها و توانایی‌های دانش‌آموزان را تا حد ممکن پرورش دهند. «مؤسسه موفقیت» یکی از برجسته‌ترین و بزرگ‌ترین مؤسسات در زمینه برگزاری کلاس­های آمادگی برای آزمون­های ورودی از جمله کنکور و آزمون مدارس تيزهوشان است. مؤسسه موفقیت، آزمون‌ها را در پایه‌های چهارم، پنجم، ششم، هشتم و نهم برگزار می­کند.

کلاس‌های آمادگی آزمون مدارس تيزهوشان مؤسسه موفقیت به سه صورت حضوری، آنلاین و آفلاین برگزار می­شود و داوطلبان می‌توانند از سه طریق به محتوای آموزشی این مؤسسه دست پیدا کنند. کلاس‌های آمادگی آزمون مدارس تيزهوشان این موسسه در پایه هفتم فقط در دو مبحث هوش و استعداد تحلیلی برگزار می‌شود، اما برای قبولی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برای داوطلبان پایه هشتم و نهم، کلاس‌هایی با مباحث هوش، علوم، ریاضی و ادبیات نیز برگزار می‌شود.

کلاس‌های حضوری موسسه موفقیت به صورت حضوری در محل مؤسسه برگزار می‌شود و داوطلبان باید در ساعات مشخص در کلاس‌هایی که انتخاب کرده­اند، حاضر شوند. کلاس‌های آنلاین نیز همان مباحث مطرح شده در کلاس‌های حضوری را در بستر آنلاین برای کسانی که به دلیل مشغله زیاد یا طولانی بودن راه و ترافیک امکان حضور در کلاس‌ها به صورت آنلاین ندارند، برگزار می­کند و از این طریق می‌توانند از مباحث کلاس‌های حضوری به صورت آنلاین بهره‌مند شوند. پکیج‌های آمادگی آزمون مدارس تيزهوشان که توسط این مؤسسه تهیه شده، حتی به صورت آفلاین نیز قابل تهیه است و داوطلبانی که تمایل به شرکت در آزمون مدارس تيزهوشان دارند، اما به  دلیل عدم توانایی مالی قادر به پرداخت هزینه کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان نیستند، می‌توانند با پرداخت هزینه کاملا معقول، پکیج‌های آمادگی آزمون را تهیه کنند و از این بابت هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

علاوه براین، مؤسسه موفقیت برای بالا بردن احتمال قبولی هر چه بیشتر داوطلبان، پانسیون‌های مطالعاتی بسیار خوبی تدارک دیده است که داوطلبان می‌توانند با مطالعه در محیطی آرام و مناسب علاوه بر کسب آمادگی روانی برای آزمون ورودی، با تمرکز هر چه بیشتر و بسیار عمیق‌‌تر مطالعه کنند. این پانسیون همچنین برای داوطلبان کنکور نیز مکان بسیار مناسبی است.

نتیجه گیری

در نهایت، تفاوت آزمون مدارس تیزهوشان با سایر مدارس نه تنها در سطح دشواری سوالات و نوع آن‌هاست، بلکه رقابت شدیدتر و نیاز به آمادگی روانی نیز اهمیت بالایی دارد. از آنجایی که این آزمون‌ها برای شناسایی دانش‌آموزان با توانایی‌های خاص طراحی شده‌اند، شرکت در کلاس‌های آمادگی و مطالعه منظم می‌تواند تأثیر بسزایی در موفقیت داشته باشد. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد. اگر سوال یا تجربه‌ای در زمینه شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان دارید، خوشحال می‌شویم که آن را در بخش دیدگاه‌ها با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

انتهای پیام

مرتبط با : آموزشگاه موفقیت
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز