تسلا ربات انسان نما می سازد

همکاری تسلا با ربات سازان چینی برای ربات های کارگر انسان نما
ژیوار

چین بازار خودروهای برقی را در قبضه دارد. در حال حاضر این کشور از تسلا خواسته ربات‌های انسان‌نمای باتری‌دار بسازد که پیش‌بینی می‌شود جایگزین کارگران انسانی سازنده خودروهای برقی در خطوط مونتاژ شوند.

به گزارش کاماپرس، این هفته در کنفرانس جهانی ربات پکن، بیش از 12 شرکت چینی از ربات‌های انسان‌نما رونمایی کردند که برای کار در کارخانه‌ها و انبارها طراحی شده‌اند. به گفته یک تحلیلگر، «صنعت ربات‌های انسان‌نمای چین مزایای درخشانی همانند یکپارچگی زنجیره تأمین و تولید انبوه را نشان می‌‌دهد. سیاست رئیس‌جمهور شی جین پینگ در راستای توسعه نیروهای مولد نوین از فناوری رباتیک پشتیبانی می‌کند.»

سرمایه‌گذاری روی رباتیک

پکن ژانویه گذشته پشتوانه مالی دولتی 1.4میلیارد دلاری را برای رباتیک راه‌اندازی کرد. طبق پیش‌بینی گلدمن ساکس در ژانویه ارزش بازار جهانی سالانه ربات‌های انسان‌نما تا سال 2035 به 38میلیارد دلار خواهد رسید و تقریباً 1.4 میلیون محموله آن برای کاربردهای مصرف‌کننده و صنعتی خواهد بود.

هو دبو، مدیر عامل شرکت رباتیک شانگهای کپلر در این رابطه گفت: «فضای زیادی برای کاهش هزینه‌ها وجود دارد. چین در تکرار و تولید سریع تخصص دارد. شرکت هو روی نسخه پنجم خود از یک ربات کارگر کار می‌کند تا در کارخانه‌ها آزمایش شود. طبق پیش‌بینی او قیمت فروش کمتر از 30هزار دلار خواهد شد.

اثر گربه‌ماهی در ربات‌ها

هنگامی که تسلا سال 2019 کارخانه خود را در شانگهای افتتاح کرد، مقامات چینی گفتند انتظار دارند تسلا به‌عنوان پیشگام خودروهای برقی «اثر گربه‌ماهی» بر صنعت چین داشته باشد تا با معرفی این رقیب بزرگ، رقبای چینی تلاش‌شان را تسریع کنند.

دریان سفر امید

این خودروساز آمریکایی برای اولین‌بار اپتیموس را در سال 2021 معرفی کرد. رقبای چینی و تحلیلگران می‌گویند تسلا در زمینه هوش مصنوعی پیشتاز است، در حالی که چین توانایی پایین آوردن قیمت تولید را دارد.

تسلا در نمایشگاهی که هفته گذشته در پکن برگزار شد، از اپتیموس شبه‌مانکن، در جعبه پلکسی کنار یک سایبرترانک رونمایی کرد. کنار اپتیموس نوشته بود: «سال آینده بیش از 1000نفر از همنوعان من در کارخانه خواهند بود.»

همکاری تسلا با ربات سازان چینی برای ربات های کارگر انسان نما

بیشتر بخوانید:

ربات‌ها در خط مونتاژ

یو‌بی‌تک رباتیک در هنگ‌کنگ، ربات‌های خود را در کارخانه‌های خودروسازی هم آزمایش کرده است. به‌گفته مدیر پروژه یو‌بی‌تک هدف تولید انبوه تا سال آینده است که تا 1000 ربات در کارخانه‌ها کار کنند. طبق اعلام فدراسیون بین‌المللی رباتیک، چین با ربات‌های تولیدی در کارخانه، در جهان پیشتاز است، که این تعداد بیش از سه‌برابر آمریکای شمالی است.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز