تسا کرج ؛ عامل جهش زیاد قیمت دلار

ژیوار

قیمت دلار بالاخره پس از چند هفته توانست از کانال قیمتی 27 هزار تومانی عبور کند و در محدوده 28 هزار و 219 تومان قرار بگیرد. این ارز خارجی در مقایسه با دیروز 610 تومان گران‌تر شد. برخی علت عمده این رشد قیمتی را ادعای جدید آژانس انرژی اتمی درباره مجتمع تسا کرج می‌دانند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار ارز و دلار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، حساسیت ایجاد شده بر روی گزارش آژانس درباره تسای کرج، باعث افزایش سریع قیمت دلار در 24 ساعت گذشته شد. آژانس ادعا کرده که ایران به مفاد توافق دو هفته پیش پایبند نبوده است. سازمان انرژی اتمی ایران هم نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و بیان کرده که تفاهم نامه صورت گرفته در قالب بیانیه مشترک مشمول تجهیزات نظارتی دوربین‌های مجتمع کرج، بنا به دلایل امنیتی، نمی‌شد. به گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشور، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، هم از این موضوع آگاهی داشت.

کاهشی‌های دلار معتقدند که سطح اختلاف ایران و آژانس درباره این موضوع به اندازه‌ای رسیده که احتمالا به زودی سرنوشت مذاکرات هسته‌ای هم مشخص شود و طی دو هفته آینده بازار از وضعیت بلاتکلیفی و سردرگمی رهایی پیدا کند. در واقع آن‌ها امیدوارند که با ورود محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، به مسکو هر چه سریع‌تر ایران به یک توافق هسته‌ای مناسب با طرف آمریکایی و اروپایی خود برسد.

دریان سفر امید

رشد قیمتی دلار تا چه حد ادامه پیدا می‌کند؟

تحلیلگران فنی عنوان کرده‌اند که در صورت تثبیت قیمت دلار بالای محدوده 27 هزار و 800 تومانی جسارت خریداران در بازار بیشتر خواهد شد و در نتیجه دلار کانال 28 هزار تومانی را هم پشت سر می‌گذارد. در سال جاری دلار موفق به شکست کانال 28 هزار و 100 تومانی نشد و در صورت رد کردن این مرز قیمتی مهم، به نظر این ارز خارجی جهش‌های قیمتی بیشتری دارد.

در حال حاضر قیمت یورو هم نسبت به دیروز 553 تومان افزایش داشته و به محدوده 32 هزار و 985 تومانی رسیده است. پوند هم اکنون در نرخ 38 هزار و 505 تومان معامله می‌شود.

نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز