ترکیش ایرلاینز پرچم ترکیه را بر آسمان ترسیم کرد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

ترکیش ایرلاینز ، در سالگرد تاسیس مجلس ترکیه به منظور گرامیداشت این روز با انجام پروازی خلاقانه با نام نمادین tk1920 پرچم ترکیه را بر آسمان این کشور ترسیم کرد.

به گزارش کاماپرس، شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز به این مناسبت در صفحه توئیتر رسمی خود نوشت: هنگامی که ترکیه 23 آوریل روز ملی استقلال ملی و کودکان را جشن می گیرد، ترکیش‌ایرلاینز را تماشا کنید که بزرگترین پرچم ملی جهان را در آسمان ایجاد می‌کند.

روز استقلال ملی و کودکان یک تعطیل عمومی در ترکیه است که به یادبود تاسیس مجلس بزرگ ملی ترکیه در ۲۳ آوریل ۱۹۲۰، گرامی داشته می‌شود. امسال، صدمین سالگرد تاسیس این مجلس است. جشن‌های این روز بر کودکان تمرکز دارد زیرا مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار جمهوری ترکیه تأکید داشت که کودکان آینده ملت ترکیه هستند.مجلس ترکیه برای اولین بار در سال ۱۹۲۰ در طول جنگ استقلال در شهر آنکارا تاسیس شد تا پایه‌های جمهوری مستقل، سکولار و مدرن ترکیه را بنا نهاد. جشن‌های عمومی امسال به دلیل همه‌گیر شدن ویروس کرونا به حالت تعلیق در آمده است.

نگاهی کوتاه ترکیش ایرلاینز؛ افتخار صنعت هوایی ترکیه 

شرکت ترکیش ایرلاینز (Turkish Airlines) افتخار صنعت هوایی ترکیه و یکی از نمادهای مدرنیزاسیون در این کشور است. ترکیش ایرلاینز سابقه ای طولانی دارد و نام این شرکت با پدر معنوی ملت ترکیه – کمال آتاتورک- پیوند خورده است. آتاتورک در سال ۱۹۳۳ فرمان تاسیس این شرکت را در راستای برنامه مدرن سازی ترکیه صادر کرد. این ایرلاینز بزرگ ترکیه، در طول سال های متمادی فعالیت خود افتخارات فراوانی کسب کرده و به عنوان مثال در سال ۲۰۱۵ عنوان بهترین ایرلاین اروپایی و چهارمین ایرلاین برگزیده دنیا را از آن خود کرده است.
شایان ذکر است ؛ ترکیش ایرلاینز پیش از شیوع کرونا، روزانه به ۳۰۰ مقصد در سرتاسر دنیا و در قاره ها اروپا، آسیا، آفریقا و ایالات متحده و از جمله کشور ایران پرواز مستقیم داشته است.

انتهای پیام

مرتبط با : ترکیش ایرلاینز
روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “ترکیش ایرلاینز پرچم ترکیه را بر آسمان ترسیم کرد

  1. اسکندر زمان گفته:

    دم ترک‌ها گرم که قدر خودشان را می‌دانند و چنین شرکت هوایی را تاسیس کرده‌اند. مایه افتخار و مباهات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز