ترمز واردات خودرو کشیده شد

ژیوار

برخی خبرها حکایت از آن دارد که  وزارت صمت مانع از ثبت سفارش خودروهای وارداتی و لوازم یدکی شده است و این موضوع نشان‌دهنده‌ی توقف موقتی واردات خودرو است.

به‌گزارش کاماپرس، این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که سخنگوی دولت اعلام کرد واردات خودروهای دست دوم برای عموم مردم نیز آزاد شده است.

در ادامه ماجرا اما خبر رسیده که از ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ تا به امروز، شرکت‌های وارد کننده خودرو و قطعات یدکی امکان ثبت سفارش ندارند تا واردات خودرو در خوش‌بینانه‌ترین حالت موقتاً متوقف شود.

با پیگیری‌های صورت‌گرفته، مشخص شده که واردکنندگان در پروسه‌ی ثبت سفارش خودرو، مشکل بزرگ تامین ارز ثبت سفارش‌های قبلی خود را حل کرده‌اند؛ اما به نظر می رسد که مانع اصلی ثبت سفارش خودرو، وزارت صمت است.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

به نقل از دنیای اقتصاد، اما علی لطفی‌زاده‌ که به عنوان مشاور عالی وزیر صمت فعالیت می‌کند، در این باره می‌گوید تصمیم جدید وزارت صمت در راستای مسدود کردن مسیر واردات خودرو نیست و قرار است به زودی ساز و کارهای جدیدی برای ثبت سفارش و واردات خودرو و لوازم یدکی در نظر گرفته می‌شود.

به گفته‌ی این مقام مسئول، امور مربوط به واردات خودرو به معاونت حمل و نقل محول شده تا این بخش به صورت تخصصی و با برنامه‌ای مدون و مشخص ادامه کار را پیگیری کند.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز