تحصیل کارشناسی ارشد در اسپانیا

ژیوار

از کشورهای مهم اروپای غربی که علاوه بر جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی و اقتصاد پویا، کیفیت آموزشی بالایی هم دارد، کشور اسپانیا است. بهره‌مندی از تجهیزات پیشرفته تحصیلی، وجود دانشگاه‌های معتبر و امکان تحصیل به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی شرایط دانشجویان را برای مهاجرت به این کشور هموار کرده و بسیاری از متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد به دلیل حق انتخاب ادامه تحصیل بین این دو زبان، اسپانیا را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند.

امکان سفر به دیگر کشورهای اروپایی در حین تحصیل، یکی دیگر از جذابیت‌های این کشور برای دانشجویان بین‌المللی است. از طرفی اسپانیا یک جامعه دانشجویی پر جنب‌وجوش دارد و همین مسئله دوران دانشجویی خاطره‌انگیزی را برای متقاضیان رقم می‌زند. ذکر این نکته هم ضروری است که هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور پیشرفته اروپایی پایین است و دانشجو حین تحصیل امکان کارکردن دارد (30 ساعت در هفته ) و به راحتی می‌تواند از پس مخارج در این کشور برآید. تمامی این مزیت‌ها باعث شده هرساله بیش از 200 هزار دانشجوی بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا مشغول به تحصیل شوند.

به گزارش کاماپرس، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا حدوداً بین 10 تا 24 ماه زمان می‌برد و دانشجویان باید ۶۰ تا ۱۲۰ واحد ECTS را بگذرانید، همین کوتاه‌بودن دوره آموزشی، هزینه‌های کمتری را بر دانشجو تحمیل می‌کند. از طرفی برخی از دانشگاه‌های دولتی و بسیاری از دانشگاه‌های خصوصی اسپانیا به زبان انگلیسی است و دانشجویانی که به زبان اسپانیایی آشنایی ندارند نگرانی در این زمینه نخواهند داشت. زمان شروع ترم اول مقطع کارشناسی ارشد اسپانیا در ماه ژانویه (اواخر دی و اوایل بهمن) و زمان شروع ترم دوم در ماه سپتامبر (شهریور) است، پس متقاضیان با علم به این تاریخ، بهترین زمان را برای درخواست به دانشگاه دلخواه‌شان در نظر بگیرند.

شرایط دریافت پذیرش کارشناسی ارشد در اسپانیا

متقاضیان باید مدرک پایان دوره کارشناسی را از دانشگاهی که مورد تأیید وزارت علوم ایران است در اختیار داشته باشند و به همراه ریزنمرات برای دانشگاه انتخابی ارسال کنند. بعد از آن اسپانیا، اعتبار محل تحصیلی دانشجو و نمرات و معدل فرد را مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورت تأیید، دانشجو باید برای مراحل بعدی که کسب زبان آیلتس با حداقل نمره 5 است، آماده شود.

البته یکی از شروط تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد این است که متقاضی کمتر از 38 سال سن داشته باشد و دانشجویان زیر 30 سال نیز مسلماً شانس بیشتر را برای قبول‌شدن در دانشگاه درخواستی دارند. متقاضیان به زمان ارسال مدارک هم توجه کنند و حداقل 3 ماه قبل از شروع سال تحصیلی، مدارک درخواست پذیرش را ارسال کنند. اخذ وقت مصاحبه از سفارت اسپانیا معمولاً بین دو تا سه هفته طول می‌کشد و صدور ویزا در صورت تأییدشدن درخواست و مدارک دانشجویان، تا یک ماه بعد از مصاحبه زمان می‌برد.

دریان سفر امید

تحصیل در اسپانیا-کاماپرس

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در اسپانیا

سازمان جهانی QS در سال ۲۰۲۲ رتبه‌بندی دانشگاه‌ها را انجام داده و طبق آن از ۷۹ دانشگاه اسپانیا، ۱۲ دانشگاه بین ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند. هزینه تحصیل در این مقطع تحصیلی در رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف، فرق می‌کند. برای مثال هزینه تحصیل در دانشگاه بارسلونا برای هر واحد درسی تقریباً 66 تا 100 یورو خواهد بود. در مجموع هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد اسپانیا بین هزار تا 8 هزار یورو به صورت سالیانه برای دانشجو بار مالی خواهد داشت.

شرایط اقامت پس از تحصیل در اسپانیا

دولت اسپانیا این امکان را برای دانشجویان فراهم کرده که بعد از فارغ‌التحصیلی تا یک سال در این کشور بمانند و به دنبال کار باشند. در صورت موفق شدن هم، 5 سال بعد از اقامت کاری، در صورت پرداخت مالیات و عدم سوء پیشینه، می‌تواند برای دریافت اقامت دائم درخواست دهد. بعد از آن نوبت به دریافت تابعیت این کشور می‌رسد که فرد مهاجر باید 5 سال دیگر در اسپانیا کار و زندگی کند، به زبان اسپانیایی مسلط و در آزمون شهروندی قبول شود.

مدارک موردنیاز برای ویزای تحصیلی اسپانیا

  • فرم درخواست ویزا
  • عکس
  • نامه پذیرش
  • مدرک تحصیلی
  • ریزنمرات
  • رزومه
  • انگیزه‌نامه
  • پاسپورت
  • شناسنامه
  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سوءپیشینه

لاویژن؛ بهترین انتخاب برای مهاجرت دانشجویان به اسپانیا

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اسپانیا در روند درخواست پذیرش و آگاهی از قوانین این دولت برای اخذ ویزا، به کارشناسان باتجربه در زمینه مهاجرت نیاز دارند. در همین راستا مؤسسه مهاجرتی لاویژن‌ با داشتن ۱۰ سال سابقه‌ موفق در زمینه‌ مهاجرت می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اخذ ویزای تحصیلی به این کشور مرفه و پیشرفته اروپایی باشد. دانشجویان برای آشنایی و اطلاعات بیشتر لازم است با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۱۷۷۰ در تماس باشند.

انتهای پیام

مرتبط با : لاویژن
نهال گشت
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز