تجهیز ناو هسته‌ای نوسازی شده روسیه به موشک های مافوق صوت

کروزر هسته ای مدرن “دریاسالار ناخیموف” در سال 2022 پس از به روز رسانی و نصب تسلیحات جدید از جمله موشک های فوق سریع تحویل نیروی دریایی روسیه خواهد شد.

به گزارش کاماپرس به نقل از ریانووستی، در حال حاضر ، تعمیرات بر روی این کشتی جنگی که از سال 1999 آغاز شده همچنان ادامه دارد و در سال جاری میلادی می بایست تست ها و آزمایش های کاربردی بر روی آن انجام شود.

تجیهز دریاسالار ناخیموف به 80 موشک با کاربردهای مختلف

به گفته وزارت دفاع روسیه سلاح های قدیمی از روی این کشتی برداشته شده و این کشتی جنگی کاملا با تجهیزات جدید و مدرن به روزرسانی شده و عملا کشتی جدیدی با امکانات پیشرفته در اختیار نیروی دریایی روسیه گذاشته خواهد شد.

آریاک سفر

از ویژگی های این کشتی که پیشتر 15 سال در نیروی دریایی روسیه خدمت کرده است می توان به موتور با پیشران هسته ای ، تسلیحات مافوق صوت، توپخانه مدرن و به روزترین موشک ها و اژدرها نام برد که به گفته مسئولان روسیه هیچ مشابهی در جهان ندارد.

این کشتی نظامی سنگین پس از یک نوسازی کامل در سال 2022 به نیروی دریایی روسیه تحویل داده می شود. به گفته مسئولین روسیه در حقیقت ناوگان شمالی روسیه کشتی جدیدی با قابلیت های بسیار بیشتر از پیشینیان خود دریافت خواهد کرد.

به گفته الکساندر کریووروچکو معاون وزیر دفاع روسیه، کروزر”دریاسالار ناخیموف” یکی از اولین کشتی های روسیه خواهد بود که مجهز به موشک های مافوق صوت ” Zircon‎” بوده و به یکی از قدرتمندترین یگان های نظامی نیروی دریایی با سلاح های برد بالا تبدیل خواهد شد. موشک های 3M22 Zircon سرعتی نه برابر سریع تر از صوت دارند که باعث می شود برای هر سیستم دفاعی هوایی غیرقابل دسترس باشند.

علاوه بر این، تا هشتاد موشک با کاردبردهای متفاوت برای انواع اهداف بر روی این کشتی نصب خواهند شد. به گفته کارشناسان نظامی این کشتی از نظر قدرت آتش و تجهیزات رادیویی و سیستم های دفاع هوایی از مدرن ترین کشتی های فدراسیون روسیه خواهد بود و نقش بسیار مهمی در رقابت تسلیحاتی با ایالات متحده و نیروی دریایی ناتو خواهد داشت.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های جذاب و مهم روز و همچنین گزارش تسلیحات مدرن جهان عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “تجهیز ناو هسته‌ای نوسازی شده روسیه به موشک های مافوق صوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز