تجربه یک سفر به یادماندنی با رزرو تور مشهد با قطار

تور مشهد - کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

مشهد یکی از پنج شهر بزرگ ایران است که هر ساله و در تمامی اوقات، به خاطر وجود حرم امام رضا (ع)، میزبان زائران و گردشگران مذهبی زیادی است. مسافرت به این شهر با قطار، هواپیما یا اتوبوس به راحتی امکان‌پذیر است که البته قطار هم به لحاظ ایمنی و هم قیمت، بیشتر مورد توجه مسافران است.

به گزارش کاماپرس، مشهد بعد از تهران بزرگ‌ترین کلانشهر ایران است که هم از جنبه زیارتی و هم تفریحی بسیار مورد توجه مسافران قرار دارد. این شهر به لحاظ آب و هوایی نیز گزینه خوبی برای کسانی است که مایلند چند روزی به دور از آلودگی اوقات خود را سپری کنند و در کنار آن به تقویت روحی و راز و نیاز بپردازند. این افراد با رزرو تور مشهد با قطار می‌توانند سفر خوشی به مشهد را تجربه کنند.

مشهد نه تنها از جنبه زیارتی، بلکه از جوانب دیگر همچون جاذبه‌های گردشگری و غذایی هم مورد توجه بوده که در این گزارش به آن پرداخته شده است.

حرم امام هشتم

یکی از دلایل اصلی سفر به مشهد، زیارت حرم امام رضا (ع) است. حرم امام هشتم با معماری منحصر به فرد و تزئینات جالب توجه، نظر هر ببینده‌ای را به خود جلب می‌کند. در حرم امام رضا، مقبره شیخ بهایی، تخت فولاد، مسجد گوهرشاد و چندین موزه وجود دارد که مورد توجه گردشگران است.

پارک کوهسنگی

یکی از مناطق تفریحی مشهد، پارک کوهسنگی نام دارد که بین دو کوه کم ارتفاع قرار داشته و به همین دلیل این نام را برایش انتخاب کرده‌اند. این پارک به دلیل آب و هوای مساعد و ییلاقی و چشم انداز زیبا بسیار مورد توجه است. در این پارک مجموعه باغ ورزشی، باغ آرامگاه، رستوران و شهربازی قرار دارد.

تور مشهد - کاماپرس

آرامگاه فردوسی

آرامگاه شاعر بزرگ – فردوسی – یکی دیگر از جذابیت‌های شهر مشهد، به‌ویژه برای علاقه‌مندان به شعر و ادبیات است. معمولا افراد زیادی هر ساله از آرامگاه این شاعر گرانقدر دیدن می‌کنند. معماری جالب توجه آرامگاه فردوسی توسط هوشنگ سیحون انجام شده است. در بنای آرامگاه این شاعر بزرگ از سنگ مرمر استفاده شده که نظر هر مسافری را به خود جلب می‌کند. در محوطه آرامگاه فردوسی، موزه محل نگهداری بقایای تاریخی شهر توس و آرامگاه مهدی اخوان ثالث و محمدرضا شجریان قرار دارد.

تور مشهد - کاماپرس

غذاهای مشهد

مشهد گذشته از جنبه زیارتی و فرهنگی غنی، به خاطر غذاهای منحصر به فردش نیز شهرت پیدا کرده است؛ به طوری که برخی از غذاهای آن در بین مردم ایران زبانزد هستند. در ادامه تعدادی از محبوب‌ترین غذاهای مشهد معرفی شده است.

شیشلیک: یکی از غذاهای معروف مشهد، شیشلیک نام دارد که بیشتر در شاندیز و طرقبه درست می‌شود. این غذا نوعی کباب دنده‌ای است که در شمار غذاهای محبوب ایرانی قرار دارد و با انواع دورچین و مخلفات سرو می‌شود.

شله مشهدی: دیگر غذای سنتی و محلی مشهد، شله مشهدی نام دارد که قدمت آن به دوره قاجار باز می‌گردد. این شله از ترکیب گوشت گاو یا گوشت بره با لوبیا چیتی، ماش، عدس و لوبیا سفید تشکیل شده است. معمولا این غذا بعد از پخت با لپه، دارچین، زردچوبه و رب تزئین و سرو می‌شود. بیشتر مردم مشهد این غذا را در حجم زیاد برای مناسبت‌های خاص مثل شهادت ائمه یا ماه رمضان طبخ و میل می‌کنند.

قیمه خراسانی: یکی دیگر از غذاهای اصیل مشهد، قیمه خراسانی است که معمولا برای شب عید پخته می‌شود. این خورشت قیمه در نوع خود کم نظیر است و معمولا عطر و رنگ آن در یاد و خاطره هر فردی می‌ماند. این خورشت ترکیبات متفاوتی از قیمه‌های معمولی ندارد، اما به دلیل چاشنی‌های آن از قبیل زعفران، زنجبیل، جوز هندی و دارچین بسیار عطر و طعم خاصی دارد.

تور مشهد - کاماپرس

سوغات

زوار و مسافران شهر مشهد همواره به خاطر یادبود سفر خود، از این شهر سوغاتی‌ خریداری می‌کنند. مشهد انواع سوغات اعم از خوراکی و جانماز ترمه دارد، ولی معروف‌ترین سوغاتی‌ مشهد، هل و زعفران است. البته برخی مسافران به منظور داشتن یادگاری خوب و ماندگار، از این شهر انواع انگشتر نقره و فیروزه یا جانماز و مهر و تسبیح خریداری می‌کنند و به همراه خود می‌برند.

تور مشهد - کاماپرس

رزرو تور مشهد با قطار در «راز آسمان پایتخت»

افرادی که تمایل دارند سفری امن به مشهد تجربه کنند، بهتر است با تور مشهد با قطار به این شهر مسافرت کنند. راز آسمان پایتخت، یک مجموعه تخصصی در زمینه ارائه انواع تور داخلی و خارجی با بهترین وسایل نقلیه و امکانات مناسب است. این مجموعه با در نظر گرفتن هتل مناسب و قطار خوب، تور مشهد را با قیمت مناسب برای مسافران تدارک دیده است.

افرادی که به رزرو تور مشهد با قطار تمایل دارند، می‌توانند به وبسایت https://www.asemanpaytakht.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02157691000 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : راز آسمان پایتخت
آهن رویال
روکش مارال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز