تجربه دو دنیای متفاوت در تور استانبول

تور استانبول - کاماپرس
ژیوار

با سفر به استانبول در ترکیه می‌­توان به ماجراجویی در دل تاریخ اروپایی و آسیایی پرداخت. همین شاخصه باعث جذب میلیون‌ها گردشگر به این شهر شده است؛ تا جایی که تعداد بازدیدکنندگان آن در سال 2023 حدود 18 میلیون نفر برآورد شده‌ است.

به گزارش کاماپرس، شهر استانبول به عنوان پل میان دو قاره آسیا و اروپا شناخته‌ می‌شود. تاریخ غنی و فرهنگ این شهر بازتابی از تمدن‌های شرقی و غربی است. سازه‌ها و جاذبه‌های دیدنی شهر استانبول در کنار هنر اسلامی، از معماری مدرن و اروپایی نیز بهره می‌برد. زیست شبانه، کافه‌های دنج و مدرن و خون‌گرمی ساکنان این شهر می‌تواند سفر به این شهر در قالب تور استانبول را به یکی از تجربه‌های خاطره‌انگیز گردشگران تبدیل کند.

در این گزارش جاذبه‌های دیدنی و بناهای باشکوه شهر استانبول معرفی شده است.

مسجد سلطان‌احمد

این مسجد را می‌توان به‌عنوان نماد معماری اسلامی معرفی کرد. لمس هنر و معماری این بنا با وجود شش مناره بلند و طراحی داخلی باشکوه آن می‌تواند دل هر گردشگری را ببرد. فضای داخلی این مسجد با وجود کاشی‌های آبی‌رنگ، آرامش معنوی خاصی را به گردشگران تور استانبول منتقل می‌کند. بازدید از این شاهکار معماری دوره عثمانی برای عموم آزاد است.

1-کاماپرس

بازار بزرگ استانبول (کاپالی چارشی)

انواع شیرینی‌های خوشمزه، جواهرات و صنایع دستی، ادویه‌های مخصوص و پوشاک ترک را می‌توان در بازار بزرگ استانبول پیدا کرد. این مکان سرپوشیده، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای جهان است. حتی گردشگرانی که قصد خرید ندارند، می‌توانند در تور استانبول صرفا برای لذت‌بردن از این تئاتر زنده و آینه تمام‌نمای فرهنگ کشور ترکیه از آن دیدن کنند. این بازار حدود 4000 فروشگاه کوچک و بزرگ دارد و خیابان‌های تو در تو و شلوغ، انرژی و پویایی خاصی به آن داده ‌است.

دریان سفر امید

برج گاتالا

از نمادهای مهم شهر استانبول می‌توان به برج گاتالا اشاره کرد. قدمت این بنا به قرن چهاردهم میلادی برمی‌گردد و می‌توان تأثیر معماری‌های مختلف را در این سازه مشاهده کرد. در گذشته از این برج 66 متری برای دیده‌بانی استفاده می‌شد و در حال حاضر با حضور در این برج می‌توان منظره‌ای بی‌نظیر از کل شهر را تماشا کرد.

3-کاماپرس

پل بسفر

تجربه قایق‌سواری و حضور در تنگه بسفر می‌تواند حال و هوای بی‌نظیری داشته‌ باشد. تماشای پرندگان بر فراز آسمان در هنگام غروب آفتاب، قدم‌زدن و عکاسی روی این تنگه می‌تواند عصر دلپذیری را برای گردشگران تور استانبول فراهم کند. در بازدید از این جاذبه‌ دیدنی می­توان با دوربین عکاسی، تصاویر بی‌نظیری را ثبت کرد؛ هرچند عکاسان محلی نیز در این زمینه می‌توانند عکس‌های به یادماندنی از گردشگران بگیرند.

4-کاماپرس

محله بی‌اوغلو

بسیاری از افراد در مواجهه نخست با این محله معروف در تور استانبول، حال و هوای اروپا و شهر پاریس را به خاطر می‌آورند. در واقع این محله در قسمت اروپایی شهر استانبول قرار دارد و بی‌دلیل نیست که چنین فضایی را در ذهن تداعی کند. بسیاری از کافه‌های این محله حتی به صورت شبانه‌روزی به ارائه خدمت می‌پردازند. در این منطقه شهر، خاموشی معنی ندارد و این فضای پرشور در فصل بهار و تابستان پررنگ‌تر است.

تور استانبول - کاماپرس

تجربه اقامت بیادماندنی در هتل‌های مرکز شهر

در کنار جاذبه‌های سفر، بحث اقامت نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. در منطقه شیشلی (Şişli) هتل‌های زیادی وجود دارند که هرکدام دارای امکانات و قیمت‌های متفاوت هستند؛ هتل‌  سه ستاره Park by clover دسترسی خوبی به ایستگاه مترو و اتوبوس دارد؛ امکانات هتل در حد معقول ارائه می‌شود. این هتل گزینه مناسب برای گردشگرانی است که قصد سفر کم‌هزینه به استانبول را دارند. گردشگرانه که در کنار امکانات رفاهی، قصد تجربه اقامت لوکس دارند، با انتخاب هتل‌ چهارستاره Actuel life و پنج‌ستاره Grand Hyatt می‌توانند این سفر را رؤیایی‌تر پشت سر بگذارند. این هتل‌ها چشم‌انداز زیبایی از شهر در اختیار گردشگران قرار می‌دهند و فاصله کمی نسبت به میدان تکسیم و خیابان استقلال دارند.

خرید تور استانبول از طریق « ناخدای سفر »

شرکت خدمات هوایی ناخدای سفر، گزینه‌ای بسیار مناسب برای برگزاری تورهای آسیایی و اروپایی گردشگران است. خدمات این مجموعه صرفا محدود به تهیه بلیط نیست؛ بلکه انجام تمامی امور مربوط به اخذ ویزا و رزرو هتل‌ها، با مناسب‌ترین قیمت ممکن نیز از خدمات این شرکت محسوب می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از شرایط رزرو و قیمت‌های تور استانبول، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شماره تماس 02188984780 و سایت این مجموعه به نشانی https://nakhodasafar.com با کارشناسان در ارتباط باشند.

انتهای پیام

مرتبط با : ناخدای سفر
نهال گشت
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز