تاکسی برقی مدرن در خیابان های تهران + عکس

لست سکند

با رسیدن خودرو های برقی وارداتی ایران خودرو به تهران، به زودی شاهد حضور تاکسی‌ برقی مدرن در تهران و سایر کلانشهرها خواهیم بود.

به گزارش کاماپرس، گروه صنعتی ایران خودرو  براساس مسوولیت‌های اجتماعی و  به دنبال سیاست وزارت صمت در زمینه تامین خودروهای برقی جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی کلانشهرها، نسبت به تامین خودرو برقی اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید:

ایران خودرو در این راستا اعلام کرده که واردات نخستین سری خودروهای برقی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی کلانشهرها را آغاز کرده و بر اساس تقاضای شهرداری تهران و سایر کلانشهرها، این خودروها را وارد ناوگان حمل و نقل کشور می‌کند. همچنین به دنبال واردات، داخلی سازی در آینده نزدیک نیز در دستور کار قرار دارد.

راز آسمان پایتخت

مشخصات فنی و ظاهری تاکسی‌ برقی

به نقل از اخبار خودرو، برند این تاکسی‌های برقی GRE و از مدل‌های چینی است که با مشخصات فنی و خودرویی متناسب با شبکه تاکسیرانی کشور طراحی شده است. این خودرو در ابعادی به طول ۴۶۷۵، عرض ۱۸۳۵ و ارتفاع ۱۴۸۰ سانتی‌متر طراحی شده و دارای فاصله محوری ۲۷۵۰ سانت است.

ظرفیت باتری این خودرو ۴۳.۹ کیلو وات بوده که با یک بار شارژ کامل، ۴۰۰ کیلومتر را پوشش می‌دهد. موتور این تاکسی برقی می‌تواند حداکثر توان ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر را تولید کند. حداکثر سرعت این خودرو ۱۴۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن 7 ثانیه است.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز