ایلان ماسک 1 میلیون تاکسی خودران می سازد

میلیاردر مشهور و مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک، در سال ۲۰۲۰ ادعا کرده بود که در آینده بسیار نزدیک بیش از یک میلیون تاکسی خودران را تولید و به خیابان‌ها خواهد فرستاد، با این حال شواهد حاکی از آن است که او کوچکترین حرکتی برای عملی کردن وعده خود انجام نداده و گویا تصمیم‌های جایگزین جدیدی اتخاذ کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، ماسک سابقه‌ای طولانی در طرح ادعاهای بلندپروازانه و به نتیجه نرسیده دارد که یکی از بزرگترین آن‌ها، ساخت یک میلیون تاکسی رباتی بوده است. او پس از مدتی زمان‌بندی را تغییر داد و اظهار داشت ادعای خود را تا پایان سال ۲۰۲۲ عملی می‌کند، این درحالیست که او اخیرا وعده خود را به داشتن یک میلیون مشترک در برنامه بتا تغییر داده است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

برنامه پیچیده بتا با تمرکز بر روی رانندگی کاملا خودران، قرار است بدون هر گونه نیاز به مداخله انسانی مسافران را به مقصد موردنظر ببرد. این میلیاردر در ادامه گفت:«من از همه دعوت کردم که به بتا پیوسته و یا ویدیوهای کسانی که در بتا هستند را نگاه کنند. ما تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر مشترک داریم و تا پایان سال این آمار را به یک میلیون نفر افزایش خواهیم داد.»

البته از آنجا که مسئولیت کنترل خودرو هنوز هم بر عهده راننده است این برنامه همچنان به‌عنوان یک سیستم کمک راننده سطح دو در نظر گرفته می‌شود. علاقمندان برای دسترسی به این برنامه، ابتدا بایستی ۱۲ هزار دلار حق اشتراک پرداخت کرده و برای دریافت امتیاز ایمنی راننده تلاش کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز