مشکل آفرینی هوش مصنوعی برای پلیس آمریکا

تشخیص چهره- کاماپرس

پورشا وودروف، زن آفریقایی-آمریکایی که در ماه هشتم بارداری خود به خاطر خطا در سیستم تشخیص چهره به اشتباه دستگیر شد، ششمین کسی است که پلیس دیترویت به اشتباه دستگیر می‌کند. پلیس او را به دزدی و سرقت ماشین متهم کرده بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

تعداد دستگیری‌های اشتباه به خاطر خطا در سیستم تشخیص چهره، باعث نگرانی‌های زیادی شده است؛ مخصوصا به خاطر این که هر شش نفری که به اشتباه دستگیر شده بودند، آفریقایی-آمریکایی بوده‌اند. دستگیری‌های اشتباه در این سه سال اخیر، باعث شده عملکرد اداره پلیس دیترویت و به ویژه اتکای آن به سیستم تشخیص چهره مشکل‌ساز، مورد انتقاد قرار بگیرد. زیرا به گفته بعضی از صاحب‌نظران، با این که پلیس می‌داند عواقب دستگیری‌های اشتباه و استفاده از سیستم تشخیص چهره ناکارآمد چه می‌تواند باشد و با این حال به استفاده از آن ادامه می‌دهد، بسیار نگران‌کننده است.

استفاده از این سیستم ناکارآمد مشکلات زیادی به وجود آورده که بسیاری از آنها در رابطه با عملکرد درست این سیستم، نژادپرستانه بودن و نقض حقوق و آزادی‌های شهروندی به طور بالقوه است. از دلایل دیگر انتقاد به این سیستم تشخیص چهره این است که پلیس دیترویت هنوز قوانین مربوط به شفاف‌سازی استفاده از این تکنولوژی را رعایت نکرده و همچنین هنوز مدرکی مبنی بر نژادپرستانه نبودن استفاده از این سیستم ارائه نداده است.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “مشکل آفرینی هوش مصنوعی برای پلیس آمریکا

  1. امیرحسین عبدی گفته:

    به نظرم واقعا دیگه باید جلوی پیشرفت و افزایش استفاده از هوش مصنوعی رو گرفت چون داره برای همه دنیا خطرناک میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز