آیا هوش مصنوعی جایگزین مشاغل می‌ شود؟

لست سکند

شرکت غول فناوری IBM در گزارشی جدید پیامدهای هوش مصنوعی در مشاغل را بررسی کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، شرکت IBM در گزارش اخیر خود اعلام کرد: به زودی کارکنانی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، جایگزین سایرین می‌شوند. همچنین ضروری است۴۰ درصد نیروهای کار تا حداکثر 3 سال آینده مهارت‌های خود را بر اساس توسعه هوش مصنوعی ارتقا دهند. به عبارت دیگر حدود ۱.۴ میلیارد از ۳.۴ میلیارد نیروی کار جهانی تحت تأثیر این روند قرار می‌گیرند.

اگرچه در این گزارش عنوان شده که هوش مصنوعی به این زودی‌ها جایگزین کارمندان نمی‌شود، اما شرکت‌ها باید هوش مصنوعی را به سرعت وارد پروسه کاری کار خود ‌کنند تا کارمندان بتوانند بر روی موضوعات مهمتر متمرکز شوند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به نقل از آی‌بی‌ام، مساله مهم درباره هوش مصنوعی این است که دقیقاً همان کاری را که آموزش دیده ارایه می‌کند، بنابراین صحبت‌های اغراق‌ آمیز درباره گسترش سلطه هوش مصنوعی بر بشریت، بی‌پایه و اساس است.

البته برخی دانشگاه‌های بزرگ همچون کمبریج و ادینبرو دوره‌هایی تحت عنوان اخلاق هوش مصنوعی با هدف نظارت بیشتر بر این فناوری ایجاد کرده‌اند. همچنین دوره‌های آنلاین بسیاری با تمرکز بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی با هدف تقویت مهارت افراد برگزار می‌شود.

به نقل از ایسنا، بر اساس نتایج گزارشی که اخیرا منتشر شده، سنگاپوری‌ها در این رابطه پیشگام هستند. به عبارتی کارمندان سنگاپوری در پذیرش هوش مصنوعی سریع‌ترین افراد جهان بوده و مهارت‌های مرتبط با هوش مصنوعی را به پروفایل خود در لینکدین اضافه کرده‌اند. کشورهای فنلاند، ایرلند، هند و کانادا نیز بعد از سنگاپور قرار دارند.

به گزارش آی‌بی‌ام، به زودی مهارت‌های علمی، فناوری، مهندسی و ریاضی به پیش‌شرط مصاحبه‌های شغلی اضافه می‌شود. در همین رابطه بیش از ۸۷ درصد مدیران شرکت کننده در گزارش آی‌بی‌ام معتقدند که افراد جایگزین نخواهند شد، اما مهارت‌های مرتبط با هوش مصنوعی در حرفه آنها تقویت می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز