تاثیر نوسانات قیمت دلار بر لوله مانیسمان

پایپ کالا
ژیوار

لوله مانیسمان برای اولین بار توسط برادران مانیسمان اختراع شد و علت این نام گذاری نیز همین می باشد. در میان لوله های موجود در بازار لوله های بدون درز اهمیت و کاربرد بسیاری دارند. این نوع از لوله ها روش ساخت ویژه خود را دارند و به دلیل نبود درز در آن ها، در صنایع حساس به کار برده می شوند.

به گزارش کاماپرس، در صنعت، لوله های مختلفی اعم از لوله های فولادی، لوله های ضدزنگ (استنلس استیل)، لوله آلیاژ و لوله بویلر وجود دارد. لوله مانیسمان که به آن لوله بدون درز نیز گفته می شود لوله ای است که روش تولید و ساخت آن به نحوی است که بدنه ای یک دست و بدون درز دارد و هیچ نوع جوش کاری بر روی آن صورت نگرفته است. این لوله ها به دلیل یکدست بودن و بدون درز بودنشان نسبت به سایر لوله ها محکم تر هستند و قیمتی بالاتر از سایر لوله ها دارند. موارد استفاده گوناگونی برای لوله های مانیسمان در رده های مختلف وجود دارد. لوله مانیسمان که با نام لوله بدون درز نیز شناخته می شود به لوله ایی گفته می شود در بدنه آن هیچ گونه درز جوشی وجود ندارد و از شمش های توپر فولادی تولید میگردد. از لوله های مانیسمان یا همان لوله های بدون درز برای پروژه هایی با فشار و دمای بالا استفاده می شود .
لوله درزدار
بر خلاف لوله های مانیسمان ، لوله های وجود دارند که در بدنه آن ها درز جوشکاری وجود دارد و به نام لوله های درزدار شناخته می شوند . لوله های درزدار از ورق های فولادی و آهنی تولید میگردند که پس از رول کردن ورق های آهنی ، لبه های ابتدایی و انتهایی آن را جوشکاری می کنند .
قیمت لوله مانیسمان
لوله های مانیسمان با توجه به سایز و ضخامتی که دارد قیمت گذاری می شود به این صورت که با بالاتر رفتن ضخامت لوله ( وزن لوله ) قیمت لوله نیز افزایش می یابد .
قیمت لوله مانیسمان همواره دستخوش تغییرات زیادی بوده که pipekala به صورت روزانه این قیمت ها را به روزرسانی می کند و یکی از عواملی که بسیار بر قیمت لوله بدون درز تاثیر گذار است ، نوسانات دلار می باشد لذا به محض تغییرات قیمت در دلار می توان به این نتیجه رسید که قیمت این اقلام اساسی در سیستم لوله کشی تغییر خواهد کرد اما چرا؟
دلیل افزایش قیمت لوله مانیسمان
ایسنا در گزارشی نوشت: اخیرا قیمت دلار دارای نوسانات شدیدی بود به صورتی که روزانه 1000 تومان قیمت ارز افزایش می یافت و این افزایش قیمت و عدم ثبات نرخ ارز باعث اثر گذاشتن بروی بسیاری از اقلام شد که در بازار لوله و اتصالات و تاسیسات نیز این اثرات را شاهد بودیم . به دلیل اینکه عمده لوله های بدون درز موجود در ایران وارداتی می باشد و وابستگی شدیدی به نرخ ارز دارند ، شاهد افزایش قیمت شدید لوله بودیم به طوری که در برخی از سایزها تا دوبرابر قیمت را شاهد بودیم . به عنوان مثال لوله بدون درز سایز 1 اینچ در ضخامتsch40 در سال 96 برابر با شاخه ای 60 هزار تومان بوده اما در سال 99 این قیمت به شاخه ایی 600 هزار تومان رسیده است .
اثرات افزایش قیمت لوله چیست؟
عمده مصرف لوله و اتصالات در سیستم موتورخانه و طبقات ساختمان های مسکونی و پروژه های تجاری می باشد که این افزایش قیمت باعث افزایش بهای تمام شده مسکن می شود و می تواند قیمت مسکن را نیز تحت تاثیر قرار دهد .

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

دریان سفر امید

انتهای پیام

مرتبط با : پایپ کالا
نهال گشت
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز