تأثیر سیستم تهویه مدرن بر کاهش آلودگی مترو

شاخص-کاماپرس
ژیوار

روزانه حجم قابل توجهی از عبور و مرور شهری از طریق مترو انجام می­‌شود و این حجم حدود دو میلیون نفر در روز برآورد می‌شود. در این زمینه سیستم تهویه مترو نقش غیر قابل انکاری در تشویق افراد به منظور استفاده از این ناوگان حمل‌ونقل عمومی دارد.

به گزارش کاماپرس، شهرهایی همچون توکیو، لندن و نیویورک با استفاده از سیستم‌های تهویه قدرتمند و هوشمند، در این زمینه پیشگام محسوب می‌شوند. البته در خطوط مترو تهران نیز روند نوسازی و به­‌روزرسانی سیستم تهویه در حال انجام است.

این گزارش به بررسی سیستم تهویه مترو و مدیریت بحران و همچنین اهمیت سامانه مدیریت دود در افزایش ایمنی فضای مترو پرداخته است.

سیستم تهویه مترو

کانال‌ها و فن‌های تهویه در کنار فیلترها به ایجاد جریان هوای تازه در محیط مترو کمک می‌کنند. سیستم تهویه مطبوع HVAC یکی از سیستم‌های پرکاربرد در چنین مکان‌هایی است که دما و کیفیت هوا در محیط مترو را کنترل می‌کند. همچنین فیلترهای کربن فعال HEPA می‌توانند ذرات معلق گرد و غبار و آلودگی‌های شیمیایی را در محیط شناسایی و خارج کنند. ناگفته نماند که ایستگاه‌هایی نیز در تونل‌ها در نظر گرفته شده تا هوای موجود در فن‌ها را به بیرون هدایت کند.

1-کاماپرس

دریان سفر امید

 

سامانه مدیریت دود مترو؛ راهکاری برای تهویه اصولی‌تر

معیارهای متعددی در زمینه استانداردهای کیفیت هوا در محیط مترو دخیل است و سامانه مدیریت دود مترو بر این معیارها نظارت کامل دارد. این سیستم با مدیریت دود مترو، در هر لحظه اطلاعات آپدیت شده را به مرکز ارسال و گزارش لحظه‌ای از وجود آلاینده‌ها و ذرات معلق مضر در ایستگاه‌های مترو مخابره می‌کند. در واقع با وجود سامانه مدیریت دود مترو، سیستم تهویه مترو به شکل هدفمندتری فعالیت می‌کند و این موضوع در دراز مدت، علاوه بر کنترل بهتر کیفیت هوا، موجب استفاده بهینه از سیستم تهویه می‌شود.

2-کاماپرس

اطفای حریق با نصب پرده‌ دود و آتش

هنگام وقوع آتش سوزی، جلوگیری از گسترش محدوده حریق اهمیت اساسی دارد. با وجود پرده دود و آتش می‌توان علاوه بر رسیدن به چنین هدفی، منطقه‌ای امن را برای مسافران محصور در ایستگاه مترو به وجود آورد. در واقع پرده دود و آتش با محدود کردن فضای آتش سوزی، به روند مهار آتش و اطفای حریق سرعت می‌دهد و در کنار آن، از آسیب بیشتر و جدی‌تر به زیرساخت‌ها و اموال عمومی جلوگیری می‌کند. فن‌های موجود در مناطق درگیر آتش‌سوزی نیز می‌تواند حجم تولید دود این نقاط را کنترل و به بیرون از محیط هدایت کند.

سیستم اطفای حریق مترو

به واسطه وجود گازهای قابل اشتعال در محیط هایی همچون مترو، بحث حفظ ایمنی حرف اول را می‌زند. دتکتورهای دود و حرارت در فاصله‌های معین نسبت به یکدیگر، قابلیت شناسایی حریق در همان لحظات اولیه وقوع حادثه را دارند. شبکه‌ای از لوله‌ها و نازل‌های آبپاش در قسمت سقف تونل مترو تعبیه شده‌اند که در زمان وقوع حادثه، آب با فشار بالا از طریق این لوله‌ها پخش و عملیات اطفای حریق انجام می‌شود. در کنار این سیستم، کپسول‌هایی نیز در نقاط مختلف ایستگاه‌ها قرار گرفته که در مواقع ضروری می‌تواند کارساز باشد.

3-کاماپرس

خرید سیستم تهویه مترو از «بستانچی»

برای خرید انواع ملزومات سیستم تهویه مترو، گروه صنعتی بستانچی با بیش از 50 سال سابقه در زمینه تولیدات صنعتی،  گزینه مناسبی است. این مجموعه با بهره‌مندی از دانش مهندسان ایران، خدماتی در زمینه تهویه تونل مترو و استراتژی‌های مناسب برای این کار به کاربران ارائه می‌دهد و در این زمینه با پشتیبانی و مشاوره آنلاین و با ارائه راهکار مناسب، سعی در پاسخگویی به نیاز جامعه هدف با حداکثر بازدهی دارد.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت سیستم تهویه مترو می‌توانند به وبسایت https://bostanchi.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 3839200-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه صنعتی بستانچی
نهال گشت
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز