بیل گیتس ؛ متهم ردیف اول تئوری توطئه شیطانی کرونا

تورهای مسافرتی لحظه آخر

در حالی که بیل گیتس به عنوان یکی از فعال‌ترین نخبگان حوزه تکنولوژی با میلیاردها دلار هزینه شخصی به مبارزه با کرونا برخواسته، بسیاری از کاربران فضای مجازی او را به عنوان یکی از عوامل دخیل در همه‌گیری کرونا سرزنش می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، با نگاهی به فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و یوتیوب می‌توان دریافت که طرفداران تئوری توطئه کرونا، گیتس را که به تازگی با تامین مالی 7 شرکت آمریکایی در صدد ساخت ویروس کرونا برآمده، عامل طراحی نقشه شیطانی و انتشار این ویروس برای فروش واکسن و کاهش جمعیت دنیا از طریق کووید-19 می‌دانند.

16 هزار پست علیه گیتس

نیویورک تایمز با اشاره به حجم وسیع این دروغ‌پراکنی‌ها، تعداد مطالبی که در این مورد منتظر شده را بیش از 16 هزار پست عنوان کرده که چیزی در حدود 900 هزار لایک و کامنت دریافت کرده‌اند. یوتیوب نیز با میزبانی از صدها ویدئو در این مورد طی ماه‌های اسفند و فروردین، 5 میلیون بازدید را به ثبت رسانده است.

این در حالیست که برآوردهای موسسه تحلیلگر Zignal Labs، این هجمه‌ها را گسترده‌ترین دروغ پراکنی مرتبط به ویروس کرونا نامیده است.

چرا انگشت اتهام به سمت گیتس رفت؟

به عقیده بسیاری، سرمایه‌گذاری بی‌مهابای گیتس روی 7 پروژه موازی برای ساخت ویروس کرونا به این شایعات دامن زده است. آن‌ها معتقدند در نهایت شاید یکی از این پروژه‌ها به موفقیت برسد و 6 پروژه دیگر و هزینه‌های میلیاردی آن نیز به هدر خواهد رفت و چنین سرمایه‌گذاری بی‌مهابایی، آن‌هم از سوی فردی مانند گیتس، چندان پذیرفتنی نیست.

این اتهام‌زنی‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که وی برای مقابله با کرونا خواستار تعطیلی گسترده در سراسر آمریکا شده و از قطع کمک‌های آمریکا به سازمان بهداشت جهانی توسط ترامپ نیز انتقاد کرده بود.

هشدار در مورد گسترش تئوری توطئه

مارک سوزمان، مدیرعامل بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس با انتشار بیانیه‌ای به دفاع از گیتس پرداخته و تصریح کرده است: «گسترش تئوری توطئه در دنیای آنلاین می‌تواند به سلامت عمومی لطمه بزند. در دورانی که جهان با بحران اقتصادی و بهداشتی بی سابقه‌ای مواجه شده و ما باید به دنبال همکاری و نجات جان انسان‌ها باشیم، انتشار اطلاعات نادرست از سوی برخی افراد آزاردهنده است. در حال حاضر یکی از بهترین راه‌ها برای توقف شیوع کووید-۱۹ انتشار اطلاعات درست درباره آن است.»

مرتبط با : مایکروسافت
آهن رویال
روکش مارال
رایانه کمک
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز