بیشترین ثروت دنیا در جیب کدام زن است؟

ژیوار

برای اغلب ما جالب و جذاب است که بدانیم چه کسانی عنوان ثروتمندترین افراد جهان را به خود اختصاص داده اند؟ در این مطلب برایتان از ثروتمندترین زن جهان براساس شاخص های بلومبرگ خواهیم گفت .

مکنزی اسکات با کسب عنوان ثروتمندترین زن در جهان در کنار همسر سابقش به نام جف بزوس در صدر فهرست میلیاردرهای آمریکایی و جهان قرار گرفته است، این را باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فاکس بیزنس عنوان کرده .

بد نیست بدانید که اسکات همسرسابق مدیر عامل آمازون بوده و پس از تخمین ثروتش به ارزش خالص ۶۷.۴ میلیارد دلار توانسته عنوان ثروتمندترین زن دنیا را از آن خود کند و در جدول زنان و مردان ثروتمند دنیا هم رتبه دوازدهم را از آن خود نماید .

این زن ثروتمند تنها در سال گذشته میلادی ۳۰.۳ میلیارد دلار بر دارایی های خود افزوده و در حالی که دراوایل اوت در رتبه چهارم پولدارترین زن جهان قرار داشت به یکباره به صدر این جدول نقل مکان کرد .

او جهش چشمگیرش در این جدول و صدر نشینی خود را مرهون رشد چشمگیر سهام آمازون است که 4 درصد مالکیت آن را برعهده داشته و موجبات افزایش ثروت این زن خوش اقبال را میسر ساخته .

دریان سفر امید

البته خالی از لطف نیست که بدانید آمازون این غول آمریکایی تنها طی یک هفته گذشته با ثبت رکورد بی سابقه ای ارزش هر سهم خود را به بیش از ۳ هزار و ۴۰۳ دلار رسانده و با ثبت این رکورد نه تنها اسکات را در صدر ثروتمندترین ها قرار داده، بلکه موجبات عبور ثروت همسر سابق او جف بزوس را هم از مرز ۲۰۰ میلیارد فراهم کرده است.

مکنزی اسکات در سال ۲۰۱۹ پس از جدایی از مالک آمازون، ۴ درصد از سهام این شرکت بزرگ آمریکایی را از آن خود کرد. در آن زمان این ثروت او را به رتبه سوم زنان ثروتمند دنیا ارتقا داد. ممکن است شما ثروت او را باد آورده فرض کنید ولی او این ثروت را تنها صرف امور خود نکرده و پیشتر گفته مقدار زیادی از ثروت خود را صرف امور خیریه خواهد کرد .

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بیشترین ثروت دنیا در جیب کدام زن است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز