بیت کوین و هشدار مهم بیل گیتس به سرمایه گذاران

لست سکند

بیل گیتس بنیان گذار مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین افراد جهان درباره خرید بیت کوین به سرمایه گذاران هشدار داد.

به گزارش کاماپرس، کارشناسان اقتصادی معتقدند اوج گیری بیت کوین و بقیه ارزهای دیجیتال بعد از اعلام حمایت ایلان ماسک و سرمایه گذاری ۱/۵ میلیارد دلاری تسلا روی این ارز دیجیتال شتاب بیشتری گرفته است. البته ایلان ماسک هر چند روز یک بار با توییتی جو بازار را به هم می ریزد و باعث افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین می شود.

او بعد از چند روز که از بیت کوین حمایت کرد، با یک توییت جو بازار را به هم ریخت و اعلام کرد قیمت بیت کوین خیلی بالاست. به همین دلیل خیلی از کارشناسان بازار سرمایه توصیه می کنند ورود به این بازار کار هر کسی نیست.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

بیل گیتس یکی از موفق ترین و ثروتمندترین افراد جهان هم جزو کسانی است که معتقدند ورود به بازار سرمایه پول و دانش زیادی می خواهد. او درباره سرمایه گذاری روی بیت کوین گفته، کسانی که پول کمتری نسبت به ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان دارند، باید برای سرمایه گذاری در این حوزه خیلی مراقب باشند.

راز آسمان پایتخت

او به بلومبرگ گفت: ایلان ماسک دانش زیادی درباره ارزهای دیجیتال دارد و به تکنیک‌های پیچیده مدیریت معامله و تجارت مسلط است، اما بیشتر سرمایه‌گذاران این حوزه به چنین تکنیک‌هایی دسترسی ندارند. به نظر من افرادی که پول زیادی برای پس انداز ندارند، نباید در این هیجانات موقتی وارد شوند. انتظار نمی‌رود قیمت بیت کوین افزایش پیدا کند و به طور کلی می‌گویم،‌ اگر به اندازه ایلان ماسک پول ندارید،‌ مراقب باشید.

بیل گیتس درباره نوسانات شدید قیمت بیت کوین و رابطه آن با توییت‌های ایلان ماسک نیز گفت: ایلان ماسک فردی ثروتمند و پیچیده است. به نظر من قیمت بیت کوین به صورت تصادفی بالا و پایین نمی شود.

به گفته بنیانگذار مایکروسافت ارزهای دیجیتال لزوما بد نیستند، اما بازار رمزارزها باید شفافیت لازم را داشته باشد. قیمت بیت کوین در روزهای گذشته و پس از رسیدن به اوج ۵۸۵۰۰ دلاری، با سقوط آزاد تا محدوده ۴۴۹۰۰ دلار کاهش یافته است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز