بیت کوین به عنوان مهریه قابل وصول است؟

خبر تعیین بیت کوین به عنوان مهریه در فضای مجازی واکنشهای زیادی در پی داشته است، آیا بیت کوین به عنوان مهریه قابل وصول است؟

به گزارش کاماپرس، قیمت هر بیت کوین امروز از ۵۶ هزار دلار هم گذشت، شاید برای همین هم هست که سر و کله این ارز دیجیتال در معامله ها و حتی مهریه زنان قبل از ازدواج پیدا شده است. چند روز پیش عکس یک توافقنامه ازدواج در اینستاگرام پخش شد که در آن بیت کوین به عنوان مهریه تعیین شده بود.

قیمت بیت کوین این روزها به عنوان بهترین ارز دیجیتال جهانی صعود چشمگیری پیدا کرده و حتی در ایران هم مزارع استخراج آن وجود دارد، ‌اما سوالی که مطرح می شود این است که تعیین بیت کوین به عنوان مهریه چقدر ‌قانونی است و اصلا زن می تواند آن را از مرد وصول کند؟

بیت کوین مشکل شرعی ندارد؟

درباره اینکه آیا بیت کوین می‌تواند به عنوان مهریه انتخاب شود یا نه سوالات بسیاری وجود دارد که با پاسخی حقوقی به آن ها می‌توان بسیاری از چالش‌ها را برطرف کرد.

آریاک سفر

مهدی عزیزاده قصاب وکیل پایه یک دادگستری درباره قانونی بودن یا نبودن تعیین بیت کوین به عنوان مهریه می گوید:« بر اساس قانون هر چیزی که مالیت داشته باشد می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود. در قانون مدنی گفته شده هر چیزی را که مالیت داشته و قابل تملک نیز باشد، می‌توان مهر قرار داد و به همین دلیل تعیین بیت کوین به عنوان مهریه مشکلی ندارد. »

این وکیل دادگستری در پاسخ به این سوال که آیا بیت کوین مبنایی غیر شرعی یا غیر عرفی دارد یا نه به باشگاه خبرنگاران جوان می گوید:« شرع انتخاب بیت کوین را ممنوع نکرده است و می‌تواند به عنوان مهریه انتخاب شود.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز