بورس روز 6 شهریور 1401/ چرا وضعیت بازار سرمایه نوسانی است؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

شاخص کل بورس در روز جاری نسبت به دیروز 5 هزار و 949 واحد کاهش پیدا کرد و به مرز 1 میلیون و 444 هزار و 95 واحدی رسید. شاخص هم وزن نیز در مقایسه با روز گذشته هزار و 771 واحد کمتر شد و در محدوده 408 هزار و 556 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ارزش معاملات کل بازار سهام در روز جاری 6 هزار و 686 میلیارد تومان شد. امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس داشتند. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار طی روز جاری منفی شده و 218 میلیارد تومان پول حقیقی از این بخش بیرون رفت. بیشترین میزان خروج پول حقیقی به سهام «حکشتی»، شرکت کشتیرانی ایران، مربوط می‌شد. بعد از آن سهام «خودرو» و «خساپا» بیشترین میزان خروج پول حقیقی را تجربه کردند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

ابهامات برجامی باعث توقف رشد بورس در روز جاری شد. سهامداران معتقدند سیگنال‌های برجامی به اقتصاد نگران کننده بوده و بورس از این سیگنال‌ها اثر منفی گرفته است. طی روزهای گذشته سهام بانکی، بیمه‌ای، خودرویی و … بیشترین ضرر را از ابهام برجام متحمل شدند. به نظر برخی افراد، بدون تعیین تکلیف برجام فعالان حقیقی و سهامداران کم تجربه بازارهای مالی بزرگ‌ترین بازنده خواهند بود. اما نوسان گیران در چنین شرایطی، وضعیت نسبتا مساعدی خواهند داشت و همیشه از این موقعیت‌ها سود کافی را به دست می‌آورند.

اطلاعات عمومی:

درباره سهم لیزینگ ایرانیان بدانید

شرکت لیزینگ ایرانیان با نماد «وایران» در بازار اول، تابلوی اصلی، بورس به چشم می‌خورد. هم اکنون ارزش بازاری این سهم به 509 میلیارد و 49 میلیون تومان می‌رسد. شرکت‌های ایران خودرو، تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو، صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی امید لوتوس پارسیان و سه شخص حقیقی عمده سهام وایران را در اختیار دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
آریاپی
آهن رویال
روکش مارال
رایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز