بورس تهران برخلاف بورس های جهان نزولی شد

ژیوار

درحالی که اعلام خبر نتایج مثبت واکسن دانشگاه آکسفورد، بورس های جهانی را صعودی کرد، بازار سرمایه در ایران، نزولی شد.

به گزارش کاماپرس، شاخص کل بورس در ساعات ابتدایی معاملات امروز (سه شنبه) بیش از 59 هزار واحد صعود کرده بود اما در ساعات پایانی معاملات با افت مواجه شد و در نهایت بیش از 9 هزار واحد کاهش یافت، این درحالی است که بررسی بازارهای سرمایه در آمریکا و اغلب کشورهای اروپایی و آسیایی حکایت از رشد شاخص ها دارد.

معاملات امروز بورس در شرایطی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۹۷۸۵ واحد کاهش، رقم یک میلیون و ۹۱۵ هزار واحد را ثبت کرد و شاخص کل با معیار هم وزن هم ۴۸۵۴ واحد افت کرد و به رقم ۵۰۷ هزار و ۴۹۸ واحد رسید.

معامله گران امروز دو میلیون معامله به ارزش ۱۹۷ هزار و ۳۸۵ میلیارد ریال انجام دادند و پالایش نفت تهران و فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

بورس اروپا و آمریکا

دریان سفر امید

به گزارش ایسنا در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۳ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۶ هزار و ۶۸۰.۷۱ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۸۴ درصد افزایش تا سطح ۳۲۵۱.۸۴ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۲.۵۱ درصد صعود در سطح ۱۰ هزار و ۷۶۷.۰۹ واحدی بسته شد.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص “فوتسی ۱۰۰” بورس لندن با ۰.۴۶ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۲۶۱.۵۱  واحد بسته شد. شاخص “دکس ۳۰” بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۰.۹۹ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۳ هزار و ۴۶.۹۲ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص “کک ۴۰” بورس پاریس با صعود ۰.۴۷ درصدی در سطح ۵۰۹۳.۱۸ واحد بسته شد. در مادرید شاخص “ایبکس ۳۵” ۰.۵۱ درصد بالا رفت و به ۷۴۷۸ واحد رسید.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز