بهترین گونه‌ های گیاهی برای ویلاهای شمال تهران

ژیوار

شمال تهران دارای اقلیم کوهستانی و نسبتا سرد است و یکی از مهم‌ترین مسائل در انتخاب گیاه مناسب ویلاهای شمال تهران، در نظر گرفتن محل نگهداری گیاه در فضای باز یا بسته است.

به گزارش کاماپرس، کاشت گیاه متناسب با آب‌وهوا و شرایط نگهداری، به میزان زیادی تضمین‌کننده زیبایی و دوام آن خواهد بود؛ به همین جهت کاشت گیاهان و به ویژه گونه‌های گل‌دار قبل از اقدام، نیاز به تحقیق و بررسی دارد.

این گزارش هفت نمونه گیاه مناسب ویلاهای شمال تهران را معرفی کرده است.

درخت سیب

با در نظر گرفتن اقلیم سرد و کوهستانی مناطق شمالی تهران، درخت سیب یکی از مقاوم‌ترین و بهترین انتخاب‌ها برای کاشت در این منطقه است. درخت سیب به طور غیرقابل باوری می‌تواند تا دمای منفی 35 درجه سانتیگراد به خوبی دوام بیاورد. در مقابل، درخت سیب نمی‌تواند در اقلیم‌هایی با زمستان گرم به خوبی رشد کند. شکوفه‌های زیبای درخت سیب جلوه بی‌نظیری به محیط می‌دهد و همین موضوع باعث ‌شده که به گیاه مناسب ویلاهای شمال تهران تبدیل شود. همچنین می‌توان از میوه‌ها و محصولات این درخت بهره‌مند شد.

درخت گردو

درخت گردو به دلیل مقاومت زیاد در برابر سرما، یکی دیگر از انتخاب‌های مناسب برای اقلیم سرد و خشک ویلاهای شمالی تهران محسوب می‌شود. البته افراد باید در نظر داشته باشند که همه گونه‌های گردو واکنش یکسانی نسبت به سرما ندارند و گونه‌های فرنو و چندلر به عنوان مقاوم‌ترین نوع درخت گردو شناخته می‌شوند.

دریان سفر امید

ویستریا

ویستریا یکی از گونه‌های معطر و مقاوم در برابر سرما است که با گل‌های سفید و خوشبو فضای دل‌انگیزی را ایجاد می‌کند. ویستریا از گیاهان آفتاب‌دوست است و به همین جهت انتخاب مناسبی برای محوطه‌سازی محسوب می‌شود. امکان نگهداری از ویستریا به صورت یک درختچه کوچک وجود دارد و همچنین افراد می‌توانند برای تزئین دیوارهای ویلا از آن استفاده کنند.

گل یاس ستاره‌ای

یاس ستاره‌ای با داشتن مقاومت زیاد در برابر سرما و در عین حال شرایط نگهداری ساده‌، به یکی از ایده‌آل‌ترین انتخاب‌ها برای محوطه‌سازی ویلاهای شمال تهران تبدیل شده است. یاس ستاره‌ای از گونه‌های آفتاب‌دوست است و به عنوان یک گل تابستانی خوشبو، در فصل‌های بهار و تابستان فضای سبز را معطر و باطراوت می‌کند.

گل آلیسوم

به گل آلیسوم به دلیل داشتن رایحه‌ای شبیه به عسل، گل عسل نیز می‌گویند. این گل از خانواده گیاهان علفی است و به صورت افقی روی زمین رشد می‌کند و پوشش کاملی از گل‌های زیبا را در محوطه ویلا ایجاد می‌کند. آلیسوم از گیاهان سایه‌دوست است و نسبت به سایر گونه‌ها، مدت زمان طولانی‌تری از سال گل می‌دهد؛ به همین جهت آلیسوم، یکی از کاربردی‌ترین گونه‌های گیاه مناسب ویلاهای شمال تهران محسوب می‌شود.

آبشار طلایی

آبشار طلایی نیز یکی از منحصربه‌فردترین و خلاقانه‌ترین انتخاب‌های برای محوطه‌سازی ویلا است. این گیاه چندساله با گل‌های زرد و زیبای خود جلوه بی‌نظیری در حیاط ویلا ایجاد می‌کند. آبشار طلایی از گیاهان سایه‌دوست فضای باز است و فقط در فصل بهار گل می‌دهد؛ با این حال به دلیل زیبایی چشم‌نواز خود، یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین گونه‌های گیاه مناسب ویلاهای شمال تهران شناخته می‌شود.

پلومریا

پلومریا با گل‌های بنفش و رایحه فوق‌العاده گیرا در صدر پرفروش‌ترین گیاهان معطر باغچه‌ای قرار گرفته است. پلومریا از گل‌های آفتاب‌دوست است و به دلیل مقاومت بالا، نیاز کم به آبیاری و شرایط نگهداری آسان، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای محوطه‌سازی ویلا محسوب می‌شود.

چگونگی انتخاب گیاه مناسب ویلاهای شمال تهران

«ایده سبز» با تیمی متشکل از مجریان، طراحان و متخصصان فضای سبز از سال 1395 مشغول به فعالیت است. این مجموعه با هدف افزایش سرانه فضای سبز، تعدادی زیادی از پروژه‌های موفق را در کارنامه حرفه‌ای خود به ثبت رسانده است. ایده سبز در زمینه طراحی روف گاردن، تراس گاردن، باغچه و محوطه‌سازی ویلا تخصص دارد. با توجه به حساسیت‌ها و ظرافت‌های طراحی فضای سبز و محوطه‌سازی ویلا، لازم است که شرایط اقلیمی و اثرات احتمالی آن بررسی شود تا نتیجه عالی و اصولی از پروژه حاصل شود.

علاقه‌مندان به منظور مشاوره برای انتخاب گیاه متناسب با شرایط اقلیمی خود می‌توانند به وبسایت این مجموعه به آدرس اینترنتی https://idehsabz.co مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های 02177245295، 09126494926 و 09121173266 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایده سبز
نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز