بهترین گوشی‌ های مناسب عکاسی را بشناسید

عکاسی با گوشی-کاماپرس

تلفن‌های هوشمند پرچمدار سال ۲۰۲۲ همه دارای دوربین‌های شگفت‌انگیزی هستند؛ یکی از این ویژگی ها ماژول‌های دوربین عقب چندگانه است. اما مقایسه دوربین‌های یک گوشی با تعداد دوربین‌ها یا حتی بزرگی تصویر و رزولوشن و چند مگاپیکسلی بودن آن‌ها درست نیست. هوش مصنوعی نرم‌افزاری، نوع دوربین‌های به‌کاررفته و تکنولوژی پردازش عکس‌ها توسط پردازنده‌های ویژه و غیره، همه و همه در کیفیت تصاویر و عملکرد دوربین‌های گوشی‌ها تأثیر بسزایی دارند.

کاماپرس در ادامه به معرفی بهترین گوشی های پرچمدار برای عکاسی می‌پردازد؛

آیفون ۱۴ پرو اپل

ممکن است آیفون ۱۴ پرو قیمتی نجومی داشته باشد، اما تقریباً هر ویژگی را که می‌توان از یک مجموعه دوربین تلفن همراه انتظار داشت را دارد. سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی آن تصاویر فوق‌العاده‌ای را با جزئیات واضح و رنگ‌های طبیعی می‌گیرد، لنزهای عریض آن یکی از بهترین‌های بازار است و در عکس‌های شبانه نیز برتری دارد و حتی در صورت وجود نور حداقلی، عکس‌های روشن و شفاف ارائه می‌دهد.

لنزهای بزرگ‌نمایی سه برابری آن کمتر از رقبایی مانند زوم ۱۰ برابر سامسونگ در Galaxy S22 Ultra است، اما زوم سه برابری هنوز هم کافی است تا در یافتن جزئیات جالب در چشم‌انداز کمک باشد یا عکس‌های کلوزآپ خوبی گرفت.

پیکسل ۷ پرو گوگل

پیکسل ۷ پرو کاربران را از طراحی جدید خود گرفته تا نرم‌افزار بسیار کاربرپسند خود تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؛ اما این دوربین این گوشی که در شرایط مختلف عکس‌های عالی را ارائه می‌دهد است که واقعاً به چشم می‌آید. سنسور اصلی آن تصاویری را با داینامیک رنج فوق‌العاده و رنگ‌های پرجنب‌وجوش ثبت می‌کند و زوم اپتیکال پنج برابری آن نکته قوتی در مقابل آیفون ۱۴ پرو است.

راز آسمان پایتخت

درحالی‌که عکس‌های حالت شبانه آن به‌اندازه آیفون خوب نیستند، اما به‌طورکلی یک دوربین عالی است که هم تازه‌کارها و کسانی که به دنبال گرفتن تصاویر هنری‌تر هستند مناسب است و قیمت آن نیز از رقبا کم‌تر است.

عکاسی با گوشی-کاماپرس

گلکسی S22 Ultra سامسونگ

اگرچه دوربین آخرین گوشی پرچمدار سامسونگ حرف بسیار زیادی (مثل فیلم‌برداری 8K) برای گفتن دارد، اما این بزرگ‌نمایی است که اس ۲۲ الترا را در این رقابت‌ها پیش جلو می‌اندازد؛ یک لنز بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۰ برابری که از زوم آیفون ۱۴ پرو، بسیار بیشتر است.

این نوع بزرگ‌نمایی به این معنی است که می‌توان با زوم و ازبین‌بردن عناصر حواس‌پرتی در اطراف، ترکیبات خلاق‌تری را در یک صحنه پیدا کرد. همچنین این زوم ۱۰ برابری باعث افت و قربانی شدن کیفیت تصاویر نمی‌شود.

اگر یک عکاس مشتاق هستید که می‌خواهید یک دوربین کامل‌تر با هر دو ویژگی زاویه دید عریض و ابر زوم را در تلفن همراه خود داشته باشید، بهترین گزینه پرچمدار غول‌پیکر سامسونگ است.

آیفون ۱۴ پرومکس اپل

قابلیت ضبط ویدئو در گوشی‌های اپل همیشه از بهترین‌ها بوده است و آیفون ۱۴ پرومکس نیز این ویژگی را به دوش می‌کشد. شاید وضوح 4K – به‌جای 6K یا 8K که در برخی از گوشی‌های اندرویدی دیده می‌شود – باعث دل‌زدگی شود، اما کیفیت کلی آن حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. ظهور (exposure)، دامنه پویا (dynamic range) و جزئیات فوق‌العاده هستند و تثبیت تصویر با «حالت اکشن» جدید تقویت شده است. همچنین در «حالت سینمایی» کنترل فوکوس عمیق‌تری برای تمرکز بین دو شخصیت در یک صحنه فراهم می‌کند.

همچنین آیفون‌های جدید اپل به کاربران امکان استفاده از کدک ویدئویی ProRes اپل را می‌دهد. این کدک فایل‌های ویدئویی حجیمی می‌سازد، اما زمینه‌های بیشتری را برای حرفه‌ای‌ها فراهم می‌کند تا بدون اینکه کیفیت را قربانی کند، گریدهای رنگی را در نرم‌افزارهای ویرایش ویدئو اضافه کنند، و این به این معنی است که آیفون ۱۴ پرومکس پتانسیل بخش اصلی کیف فیلمسازهای حرفه‌ای باشد را دارد.

درحالی‌که آیفون ۱۴ پرو و پرومکس تنها از نظر اندازه متفاوت هستند، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر این مدل نه‌تنها به کاربر کمک می‌کند تا فیلم‌های خود را راحت‌تر نظارت کنند، بلکه این امکان را می‌دهد تا از نظر فیزیکی آن را بهتر در دست گرفت و به کاربر در حفظ پایدارتر هنگام فیلم‌برداری کمک می‌کند.

عکاسی با گوشی-کاماپرس

پیکسل 6A گوگل

بااینکه آخرین پیکسل‌های گوگل یعنی پیکسل ۷ و ۷ پرو با پردازنده جدید Tensor G2 و طراحی جدید خود ممکن است توجه‌ها را بدزدند، اما گوگل 6A بسیاری از ویژگی‌های این گوشی‌های را در پکیجی کوچک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر ارائه می‌دهد. این گوشی فقط دارای دو دوربین عقب (که یکی بزرگ‌نمایی استاندارد و دیگری لنز فوق‌عریض دارد) است که هر دو عکس‌های فوق‌العاده‌ای می‌گیرند که تقریباً از تمام گوشی‌های بازه قیمتی خود – از جمله گلکسی A53 سامسونگ – بهتر است.

اگر عکاسی برایتان مهم است و ویژگی‌هایی مانند زوم طولانی و عکس‌های بسیار واضح شبانه می‌خواهید، بهتر است پول بیشتری خرج کنید و پیکسل ۷ پرو را بخرید؛ اما در این بازه قیمتی، گوشی‌های کم‌تری حتی نزدیک گوگل پیکسل 6A می‌ایستند.

اکسپریا Pro-I سونی

سونی اکسپریا پرو-I برچسب قیمتی بسیار بالایی دارد، اما ویژگی‌های زیادی را برای افرادی که دنبال عکاسی حرفه‌ای هستند به همراه دارد. این گوشی یک حسگر بزرگ یک اینچی دارد که هم‌اندازه دوربین‌های دیجیتال RX100 سونی است و این امکان را می‌دهد تا بهتر از رقبا، نور بیشتری جذب و داینامیک رنج بهتری کسب کند.

این گوشی با کنترل‌های دستی زیادی همراه است و کاربران می‌توانند همان‌طور که با دوربین‌های حرفه‌ای DSLR یا بدون آینه تصاویر خود را ویرایش می‌کنند، مشغول به شخصی‌سازی شوند. اگر دنبال دوربینی هستید که بتواند تماس تلفنی برقرار کند، این گوشی مناسب شماست، اما به‌خاطر قیمت بالای آن، این گوشی ممکن است مناسب اکثر افراد نباشد.

نویسنده: مهدی‌یار بلدزاده

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگسونی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز