بهترین میکروفون برای ضبط پادکست + قیمت

ژیوار

آمار انتشار پادکست‌ به عنوان یک رسانه صوتی محبوب در تمام کشورها، روز به روز در حال افزایش است؛ مساله‌ای که در رابطه با پادکست‌های فارسی زبان نیز کاملا محسوس بوده و به چشم می‌خورد. هم اکنون نزدیک به ده هزار پادکست فارسی زبان به صورت موردی و یا مستمر تولید شده و یا در حال تولید است.

به گزارش کاماپرس، میکروفون یکی از اصلی‌ترین ابزار مورد نیاز برای ضبط و تولید پادکست است. در این گزارش بهترین میکروفون برای ضبط پادکست به همراه مشخصات، معرفی می‌شود.

بهترین میکروفون برای ضبط پادکست از شرکت بویا

بویا برندی است که همیشه بهترین میکروفون‌ها را با قیمت مناسب به بازار عرضه کرده است. مدل BY-PM500 این شرکت نیز علاوه بر قابلیت استفاده در تمام حوزه‌های کاری برای ضبط پادکست نیز ایده‌آل است. این میکروفون دارای پایه نگهدارنده رومیزی بوده و از طریق پورت یو اس بی، می‌تواند به انواع کامپیوترها، لپ تاپ‌ها، موبایل‌ها و سایر دستگاه‌ها وصل شود.

میکروفون BY-PM500 از این جهت بهترین میکروفون برای ضبط پادکست است که دو نوع فرمت ضبط cardioid و Omnidirectional را به خوبی پشتیبانی می‌کند. این میکروفون در زمان نگارش این گزارش با قیمتی حدود 3 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد.

دریان سفر امید

میکروفون رود مدلNT-USB

برند Rode نیز نامی شناخته شده در بین علاقمندان به تولید پادکست است. کیفیت بسیار بالای ضبط از ویژگی‌های این برند است و به همین دلیل انتخاب حرفه‌ای‌ها خواهد بود. این میکروفون فقط از الگوی cardioid برای ضبط استفاده می‌کند و علاوه بر پادکست، برای ضبط انواع موسیقی نیز مناسب است.

بزرگترین تفاوت این مدل با میکروفون‌های هم‌رده بویا، قیمت بالای محصولات شرکت رود است. میکروفون رود مدل NT-USB  در بازار با قیمتی حدود 9 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد که خرید آن حداقل برای پادکست‌های آماتور صرفه اقتصادی ندارد.

میکروفون سارامونیک مدل SR-MV2000

اگر شما هم به دنبال بهترین میکروفون برای ضبط پادکست هستید ولی نمی‌خواهید هزینه زیادی را برای خرید آن متحمل شوید، بهتر است نگاهی به میکروفون سارامونیک مدل SR-MV2000 بیندازید. این میکروفون از نوع کاندنسر بوده و روش ضبط آن نیز الگوی cardioid است. به کمک USB به تمام تجهیزان دیجیتال متصل شده و پایه رومیزی هم دارد.

میکروفون سارامونیک مدل SR-MV2000 برخلاف کیفیت خوب صدا از قیمت پایینتری نیز نسبت به میکروفون‌های هم رده برخوردار است و با قیمتی حدود 2 میلیون و 800 هزار تومان به بازار عرضه شده است.

میکروفون بویا مدل BY-PM300

بویا میکروفون خوب و جمع و جوری را نیز به بازار عرضه کرده است که می‌توان در بین لیست بهترین میکروفون‌ها برای ضبط پادکست قرار گیرد. BY-PM300 دارای پایه رومیزی است و کوچکتر از دیگر مدل‌های این برند است. این مدل بیشتر مشخصات مدل‌های قبلی را برای ضبط صدا به صورت پادکست یا استریم دارد و از الگوی قطبی cardioid به این منظور استفاده می‌کند.

این میکروفون کوچک بویا قابلیت حذف‌ صداهای پشت و اطراف میکروفون را نیز دارد و به قیمت یک میلیون و 800 هزار تومان به بازار عرضه شده است.

میکروفون رود مدل PodMic

همانطور که از نام این مدل مشخص است، برند رود تلاش کرده تا برای ورود به لیست بهترین میکروفون برای ضبط پادکست، یک میکروفون کاملا اختصاصی برای پادکست‌کارها تولید کند. PodMic یک میکروفون محکم با بدنه فلزی بوده و از الگوی جهتی cardioid برای ضبط استفاده می‌کند. این میکروفون پایه رومیزی ندارد اما می‌توان آن را به راحتی به تمام پایه‌های میکروفون موجود در بازار وصل کرد. پادکست رود مدل PodMic به قیمتی حدود 5 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام

مرتبط با : داور ملودیدیجی صدا
نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز