بهترین محصولات صادراتی به چین از منظر یک فعال اقتصادی

ژیوار

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با تاکید بر ضرورت حل مشکل حمل‌ونقل ایران به چین و رقابتی شدن هزینه‌های آن، گفت: در این صورت می‌توان بر روی صادرات انواع محصولات کشاورزی، ماهی‌‌های قزل‌آلا و تیلاپیلا سرمایه‌گذاری کرد.

محمدعلی رضایی با ارایه گزارشی از سفر اخیر خود به چین همراه با مقامات دولتی کشور، عنوان کرد: چین به دلیل رشد اقتصادی بالا، تقاضای قابل توجهی در حوزه کالاهای کشاورزی دارد و در این میان ایران با حل مسئله حمل‌ونقل می‌تواند در تأمین این نیاز اقدامات مؤثری داشته باشد.

به گفته وی، تقاضا برای ماهی قزل‌آلا و تیلاپیلای تولیدی ایران در چین بالاست و  اگر سیستم حمل‌ونقل کشور به چین بهبود پیدا کند، می‌توان در صادرات بخش شیلات به چین سرمایه‌گذاری کرد.

بیشتر بخوانید:

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه در گذشته کشتی‌های چینی با قیمت 150 تا 200 دلار به ازای هر کانتینر محصولات صادراتی این کشور را به بنادر ایرانی حمل می‌کردند، گفت: الان هزینه حمل‌ونقل به ازای هر کانتینر تا 2000 دلار افزایش یافته که در نتیجه منجر به افزایش قیمت تمام شده کالاهای ایرانی می‌شود.

دریان سفر امید

پیشنهاد استفاده از خطوط ریلی برای حمل کالا به کشور چین

رضایی با پیشنهاد استفاده از خطوط ریلی برای حمل کالا به کشور چین، گفت: خطوط ریلی می‌تواند محصولات صادراتی ایرانی را با سرعت بیشتر از حمل دریایی از طریق قزاقستان به منطقه غربی چین حمل کند.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران در پایان به پیگیری‌های صورت گرفته از وزارت کشاورزی درباره برنامه‌های توسعه‌ای کشت فراسرزمینی نیز گفت:  مسئولان وزارت کشاورزی سرمایه‌گذاری و فعالیت در کشورهای اطراف نظیر افغانستان و عراق را مدنظر دارند که این کشورها به طور نسبی امنیت مناسبی ندارند. در این میان فعالان کشاورزی، بهترین کشورها از منظر کشت فراسرزمینی را کشورهای آمریکای جنوبی و آفریقایی می‌دانند.

انتهای پیام

مرتبط با : اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان