بهترین عطرهای مردانه از نظر بانوان چیست؟

ژیوار

عطر خوش‌بو یکی از مهم‌ترین ارکان استایل است. انتخاب عطر آنقدر اهمیت دارد که گاهی برای بسیاری از مردان سوال می‌شود که بهترین عطرهای مردانه از نظر بانوان چیست؟

به گزارش کاماپرس، نکات زیادی هستند که هنگام خرید عطر باید به آن‌ها توجه شود. در ادامه این مطلب به آشنایی بیشتر با انواع عطر و ادکلن مردانه و راهنمای خرید آن‌ها پرداخته می‌شود.

عطر و ادکلن چه تفاوتی دارند؟

عطرها به صورت کلی به چهار دسته ادوپرفیوم، ادوتویلت، ادکلن و بادی اسپلش تقسیم می‌شوند. ادوپرفیوم که در بالاترین دسته قرار دارد، دارای رایحه قوی و اسانس روغنی بین 15 تا 20 درصد است. این باعث می‌شود که ادوپرفیوم ماندگاری بیش از شش ساعت و قیمت بالاتری داشته باشد. پس از ادوپرفیوم، می‌توان به ادوتویلت توجه کرد که اسانس روغنی آن 10 تا 15 درصد است و حدود چهار ساعت ماندگاری دارد. قیمت آن نیز از ادوپرفیوم مناسب‌تر است. اما پرطرفدارترین دسته عطرهای مردانه، ادکلن است. ادکلن قیمت کمتری دارد و با اسانس روغنی 3 تا 8 درصد توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. ادکلن‌ها ماندگاری مناسبی هم دارند. در نهایت، بادی اسپلش و افترشیو قرار دارند که بین 1 تا 3 درصد دارای اسانس روغنی هستند و همین باعث می‌شود که ماندگاری کمتری هم داشته باشند. بادی اسپلش‌ها مناسب کسانی هستند که طرفدار رایحه‌های ملایم‌اند.

عطر مردانه چه رایحه‌ای دارد؟

عطرهای مردانه به طور کلی رایحه تلخ یا شیرین بیشتری دارند. این رایحه‌ها به چهار گروه تقسیم می‌شوند که هرکدام بیشتر باشند، عطرها را تلخ، شیرین، خنک یا گرم‌تر می‌کنند. مثلا رایحه گل عطر مردانه را تندتر می‌کند. یکی دیگر از اسانس‌های پرکاربرد در عطرهای پرطرفدار مردانه، رایحه شرقی است. این رایحه ترکیبی از ادویه‌های مختلف همچون دارچین، فلفل، نمک دریا و وانیل را تشکیل می‌دهد. رایحه خنک عطر، ترکیبی از عطر و خنکی گل و گیاهان مثل اسطوخودوس و کاکتوس است. این رایحه‌، تازگی بعد از حمام را القا می‌کند. حتی بیشتر عطرهای گرم و تند هم با نُت خنک آغاز می‌شوند تا میزان تلخی عطر را کاهش دهند. در نهایت، یکی از محبوب‌ترین رایحه‌ها در عطر مردانه، رایحه چوب است با ترکیبی از عطر جنگل، چوب خیس و چوب سوخته که به تلخی عطر مردانه می‌افزایند.

دریان سفر امید

حال با شناخت انواع عطر و ادکلن و رایحه‌ها در ادامه به این پرداخته می‌شود که بهترین عطرهای مردانه از نظر بانوان چه ویژگی‌هایی دارند.

ویژگی‌های عطر مردانه باکیفیت

دارای رایحه مشخص

شاید توجه کرده باشید که هنگام تست یک عطر خوب، هیچ رایحه‌ای بیش از اندازه استشمام نشده و باعث آزار نمی‌شود. یک عطر یا ادکلن خوب، معمولا دارای فرمول مشخصی است. این فرمول می‌تواند توسط برند تولیدکننده عطر، مانند یک راز باقی بماند، یا اینکه مواد به کار رفته در فرمولاسیون عطر، اعلام شود. در فرمول ساخت عطر، اجزای هر نت آن به تناسب کنار هم قرار گرفته‌اند و رایحه‌ای خوشایند ایجاد کرده‌اند.

برند معتبر

امروزه برندهای زیادی از عطر و ادکلن وجود دارند که شناخت تمامی آن‌ها برای افراد معمولی ممکن نیست. اما بهتر است هنگام خرید عطر، جستجویی در اینترنت انجام شود تا تاریخچه مختصری از برند آن، به دست آید. عطر و ادکلن‌های خوب، برند معتبر ثبت شده‌ای دارند. فرقی نمی‌کند، اگر آن عطر یک عطر دستسازِ لوکس و گران قیمت باشد، یا عطری باشد که توسط برندهای بزرگ مد، معرفی و عرضه شده‌اند.

اصل و اورجینال

در برخی موارد، عطر و ادکلن‌هایی وارد بازار می‌شوند که تنها توسط سودجویان با قیمت کمتری تولید شده‌اند و کیفیت پایین‌تری از عطرهای اصلی دارند. درحالی که عطر اورجینال به عطری گفته می‌شود، که تقلبی نیست و توسط شرکت اصلی تولید شده است. طبیعی است که این عطر کیفیت بیشتری دارد و در میان مردم، محبوب‌تر است.

ماندگاری و پخش بوی مناسب

عطرهای خوب، پخش بو و ماندگاری مناسبی دارند. البته این بدان معنا نیست که رایحه هر عطر خوبی تا ساعت‌ها باقی می‌ماند بلکه رایحه عطر خوب، با توجه به نوع آن، برای مدت قابل قبولی باقی خواهد ماند. برای تشخیص ماندگاری و پخش بوی عطر خوب باید در نظر گرفت که مشام انسان، طوری آفریده شده که با ادامه‌دار شدن یک رایحه برای مدتی مشخص، دیگر آن رایحه را احساس نخواهد کرد. بنابراین امکان عادت به بوی عطر وجود دارد. همچنین عطرهای گرم و تند معمولا ماندگاری بیشتری نسبت به عطرهای سرد و خنک دارند. ضمن اینکه همانطور که گفته شد ادوتویلت‌ها و ادکلن‌ها، ماندگاری کمتری از ادوپرفیوم‌ها دارند.

بسته‌بندی باکیفیت

عطر و ادکلن خوب، معمولا دارای بسته‌بندی شکیل و باکیفیتی است. این شیشه‌ها معمولا شفاف هستند و اثری از حباب یا خط و خش درون آن‌ها وجود ندارد. عطرهای باکیفیت دارای شیشه‌های سنگین یا کریستالی هستند یا فلزات مختلف و چوب در طراحی آن‌ها به کار رفته است. مهم این است که هیچ شکستگی، خط و خش یا ترک روی آن‌ها وجود نداشته باشد. این نکات تنها به جهت زیبایی شیشه عطر نیست، بلکه اگر شیشه عطر دارای کیفیت مناسبی نباشد، ممکن است خیلی زود بشکند یا در صورت نفوذ هوا به داخل آن، به مرور زمان، از کیفیت و حجم عطر کاسته شود.

انتهای پیام

نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز