بهترین سوغاتی های یزد و بازارهایش را بشناسید

ژیوار

یزد با بادگیرهای زیبا و قدمتی فراوان هر ساله در ایام نوروز مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. این شهر نه تنها از لحاظ فرهنگی، بلکه از منظر صنایع دستی و محصولات مختلف هم بسیار غنی است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار تفریح و گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، معمولا سوغاتی‌های یزد یادگاری‌های ارزشمندی برای افرادی است که تاکنون به این شهر سفر نداشته یا به اقلیم و فرهنگ این منطقه علاقمند هستند. اغلب اوقات مسافرانی که به این شهر سفر دارند، دست خالی به محل‌های زندگی خود بازنمی‌گردند. این منطقه انواع خوراکی‌ها و صنایع دستی را دارد که برای سوغاتی مناسب هستند. در این گزارش کاماپرس برخی از معروف‌ترین محصولات یزد را معرفی خواهد کرد که مطالعه آن برای گردشگران مفید است؛

اخبار مرتبط را بخوانید:

خوراکی‌های یزد

معروف‌ترین خوراکی یزد، کیک یزدی است. این شیرینی محبوب ایرانی، در یزد با طعم و عطر اصیلی پخت و به مشتریان فروخته می‌شود. قطاب، حاجی بادام، پشمک، لوز، نان برنجی، حلوا ارده و بسیاری از انواع خوراکی‌های دیگر در یزد و مناطق مختلف آن وجود دارد که مسافران جذب آن می‌شوند.

دریان سفر امید

مناطق مختلفی برای خرید انواع خوراکی‌های یزد وجود دارد. اما در این میان فروشگاه حاج خلیفه رهبر از مکان‌هایی است که برای خرید شیرینی‌ها مناسب به نظر می‌رسد. یزدی‌ها برند حاج خلیفه رهبر را به خوبی می‌شناسند. کارگاه حاج خلیفه رهبر از سال 1295 در یزد کار خود را آغاز کرد و اکنون به یک بنگاه شیرینی سازی تبدیل شده است. این مجموعه به منظور عرضه مستقیم محصولات خود، در مناطق مختلف یزد فروشگاه‌هایی دارد.

صنایع دستی یزد

بعضی از مسافران خرید صنایع دستی یزد را به هر چیز دیگری ترجیح می‌دهند. ترمه یزد که از قدیم زبانزد خاص و عام بوده، از جمله صنایع دستی گرانبهایی است که مورد توجه مسافران قرار دارد. یزد صنایع دستی دیگری مانند سفال، شعربافی، زیلو، روفروشی، دارایی و شمد بافی و … دارد.

در صورتی که مسافران مایل به خرید صنایع دستی یزد باشند، بازار سنتی یزد، بازار خان و قیصریه مکان‌های مناسبی برای این کار هستند. معمولا در این بازارهای انواع صنایع دستی یزد با طرح‌ها و نقوش مختلفی به مشتریان عرضه می‌شود. ضمن اینکه به دلیل تنوع محصولات در مکان‌های یادشده، امکان مقایسه و خرید با صرف هزینه مناسب وجود دارد. در واقع این بازارها پاتوق خیلی از مغازه‌های صنایع دستی هستند.

علاوه بر این موضوع، مسافران با سر زدن به بازارهای سنتی یزد برای خرید صنایع دستی و سوغاتی، می‌توانند از معماری این مکان‌ها هم بازدید و به نوعی سیر گردشگری خود را در این استان زیبا تکمیل کنند.

نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز